tisdag, maj 16, 2006

Kommentarerna man önskar man slapp höra - och det man egentligen skulle vilja svara

- Men gud vad din mage har blivit stor. En del har ju sån där mage precis innan de ska födas (eh? den syns knappt, och jag är typ jättesmal i vanliga fall, kolla på din egen mage förresten)
- Nu går du faktiskt som en mamma (jag går fan precis likadant som innan, och ursäkta, men hur sjutton går en mamma?)
- Sen jag fick veta att du är gravid ser jag på dig på ett annat sätt, mer som en ....mamma (jaha, och vad innebär det, mer exakt?)
- Det är viktigt att man inte går in för mycket i sin mammaroll, om man gör det så dör förhållandet (var sak har sin tid, man går upp i det som man tycker är viktigast just nu, det kan vara ett nytt jobb, ett nytt förhållande eller vad som helst, det är helt naturligt, och vad fan vet du om mitt förhållande?)
- De flesta kvinnor blir så tråkiga när de blir mammor, de är liksom bara mammor (tack för att du verkar tro att jag blir tråkig)
- Åh vad du äter, vilken portion, men det är klart, du äter ju för två (jag äter inte alls för två, jag äter för mig själv och jag har alltid ätit mycket, pucko)

Fast jag säger ju aldrig det där. Jag ler bara. Och ser ut som en mamma.

5 kommentarer:

  1. men säääg de där sakerna då. Personligen så vågar jag inte säga ett smack om någonting till en gravid, å andra sidan så tycker jag inte att andras matvanor/magar/förhållanden angår mig, så jag säger nog inget annars heller. Däremot är jag överless på nyblivna mammor som det första de gör berättar när underverket bajsade senast. vad ska jag göra med den infon? Jag ska inte ge råd, för då kritiserar jag (och vad vet jaaag som inte har barn)och jag får inte ignorera heller. Fast faktum är ju, att jag skiter i (haha) när andra bajsar och även om jag mycket väl kan tänka mig att man vill berätta allt så kan man väl vänta med just den infon ett par minuter? Inte som en bekant till mig "hej, lille kalle har inte bajsat sen i fredags" eh..? Kul att se dig också? Om jag blir gravid så ska jag bli en riktig häxa och skylla allt på hormoner sen. ;)

    SvaraRadera
  2. Å fy bubblan! Jag har liksom inte kommit dithän än då jag går runt och är smyg-gravid fortfarande. Men vi får alliera oss mot det där tycker jag! Likaså mot alla skräck-färlossningsberättelser som jag har förstått att man kommer bli matad med.

    SvaraRadera
  3. Gud så underhållande! Så otroligt kul:) Och det stämmer så bra. Värst är väl den kommentaren JA DU ÄTER JU FÖR TVÅ. Jag bara hatar den! Men detta var upplyftande. Har varit så irriterad idag på vdc så detta gav mig skratt och nu är jag glad igen. Kram Kram

    SvaraRadera
  4. FÖr att inte tala om "ja, jag förstår att humöret går upp och ner...Hormoner...".
    Nej, humöret går inte upp och ner, det går alltid ner när jag träffar dig ditt j-a pucko.

    SvaraRadera
  5. Haha...ja, den kommentaren (Erika) har man ju också hört någon gång.
    Gud vad en del människor ska skylla precis allt på ens graviditet.
    PUCKON!
    :))))

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!