onsdag, mars 21, 2007

Vuxenpoäng

Vanligtvis är jag inte en person som skjuter upp saker, men det är något särskilt med bankbesök. Lite som med tandläkaren - jag vet att jag borde, men det är ju så galet tråkigt.
Men nu är det avklarat. Jag träffade min ytterst korrekta och mycket trevliga bankman på eftermiddagen och har nu sett över mina lån, minskat pensionssparandet under resten av detta år, startat ett kapitalsparande till Signe och betalt av min kortkredit. Nu har jag schysst koll på mina månadsutgifter och vet hur jag ska föräldraplanera och spara.

Och idag sparar jag på träningsmanin. Kroppen värker efter gårdagens intensiva yogapass. Signe promenerade med farmor och farfar medan jag var på banken. Själv promenerade jag till och från tunnelbanan. Det får räcka.

2 kommentarer:

  1. ...ååå en bankman borde jag träffa också.
    Det borde jag verkligen, jag ska nog boka en tid. Var han snäll? Eller elak och lite dömande att man inte har koll på ekonomin?

    SvaraRadera
  2. Min bankman är jättesnäll. Och snygg. Eller snarare stilig.
    Och han vet att ekonomi inte är min starka sida så han lägger alltid huvudet lite på sned och ler mot mig när jag, som alltid, säger
    - jag tar gärna emot alla råd jag kan få!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!