fredag, juli 27, 2007

Från inget till allt

Om jag hade långtråkigt förra veckan så har jag varit desto aktivare denna.
  • Signe och jag har varit inne i stan och käkat lunch och fikat med vännen M. Och ja, hon är i Afrika nu. Och nej, hon är inte kidnappad eller vilse utan bor alldeles utmärkt på ett lyxhotell vid havet
  • Signe och jag tog en biltur söder om stan och hälsade på Jenny och Nora. Där blev det god pastasallad, hembakt fika, promenader, författarplaner och upptäcksfärd i det fina vita huset. Att jag höll på att tappa både mig själv och Signe utför trappan vågar jag inte ens berätta om.
  • Jag har nyvaxade ben och schyssta ögonfransar och bryn efter ännu ett lyxigt besök på Visage.
  • Jag har shoppat kläder till Signe, och lite annat till mig, på Västermalmsgallerian
  • Jag har haft hela föräldragruppen här på fika (fem bebisar och fem mammor). Till det bakade jag chokladmuffins.
  • Jag har, äntligen, spikat upp tavlor, satt in foton, gjort tavlor av finfint tyg och faktiskt fått det ganska hyfsat härhemma.
  • Jag har yogat och mediterat
  • Jag har skrivit ytterligare ett kapitel på romanen
  • Jag och mannen har sett alldeles för många avsnitt av Prison Break. Och är fast.
  • Jag har börjat småpacka inför Norrlandstrippen

Nu är det nedräkning inför mannens semester. Bara några timmar kvar.

5 kommentarer:

  1. Intensivt o roligt låter det/Karin

    SvaraRadera
  2. Åh vad det låter kanon! Ni gör så mysiga saker, du och Signe.

    Jag smygbloggar på jobbet förresten... härligt ;-)

    SvaraRadera
  3. flitigt! en sån vecka vill jag också ha... njut av ledigheten nu!

    SvaraRadera
  4. hihihi....
    jag som tänkte på att dina ögonbryn va så jäkla snygga, å att du hade det så fixat hemma med massa fina tavlor på signe blandannat...tänkte att: shit, hur hinner den här människan med allt hon gör....hihihi!!!
    tack för senast iaf!
    ha en underbar semester, hoppas att vi ses utvilade o lite bruna å kan diskutera nu ska jag sjunga dig milda sånger sen!!!
    kramar arvids mamma

    SvaraRadera
  5. Karin - ja, intensivt och roligt var det

    Sandra - att smygblogga på jobbet är HELT rätt :)

    fru a - ja, den var inte helt fel, den veckan. Hoppas du också lyckats få en bra vecka.

    Arvids mamma - haha, så bra att det märktes då :)
    Jag hoppas också att vi kan ses bruna och utvilade och diskutera sommarens litteratur. Just nu är det Stieg Larsson som gäller för mig.
    O tack själv, det var så kul med alla här :)

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!