söndag, oktober 21, 2007

Veckans bokfemma

Den här veckan vill Bokfemman vill dela ut sitt alldeles egna Bokfemmepris till författare som verkligen förtjänar det.
Här kommer mina kandidater:

  • Astrid Lindgren. För att hon är den största barnboksberättaren. Ingen annan kommer ens i närheten.
  • Joyce Carol Oates. För att hon är min ickesvenska favoritförfattare och har ett alldeles fantastiskt språk och berättarförmåga.
  • Carina Rydberg. För att hon är min svenska favoritförfattare och har ett alldeles fantastiskt språk.
  • John Ajvide Lindqvist. För att han hittat något helt eget och unikt.
  • Donna Tartt. För att hon är min absoluta favoritförfattare, alla kategorier. Hon är magisk.

4 kommentarer:

  1. japp, Donna är magisk. Ajvide Lindkvist måste jag läsa.

    SvaraRadera
  2. Är bokfemman fem nya böcker varje vecka??

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också John Ajvide Lindqvist (såklart), men har inte vågat mig på Carina Rydberg ännu. Är hon verkligen så fantastisk?
    Och Kay Pollaks bok är ett samtalsämne i sig.
    Trevlig blogg!

    //Hanna

    SvaraRadera
  4. Fru A - ja, jag rekommenderar verkligen att ge Ajvide Lindkvist en chans.

    Kajsa - japp, fem nya böcker varje vecka, i olika kategorier. Testa. Man blir lätt beroende :)

    Hanna - Jag tycker att Carina Rydberg är fantastisk. Men som med så mycket annat är det en smaksak. Testa så får du se. Lova att berätta vad du tyckte sen.
    Kay Pollacks bok motsvarade dessvärre inte alls mina förväntningar, men jag håller med om att den är ett samtalsämne i sig. Kul att du tycker att min blogg är trevlig, det gör mig glad!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!