tisdag, april 22, 2008

Att anta en utmaning

Utmanad av Anki kommer här mina TRE

TRE namn jag går under: mamma, Mia, Hjärtat

TRE saker som skrämmer mig: Att det ska hända Signe eller min man eller någon annan jag älskar något hemskt. Att jag, av någon anledning som jag inte ens vågar tänka på, kan dö och inte får följa Signe på hennes väg i livet. Ondskan i världen, i det stora och det lilla.

TRE saker jag har på mig: Idag har jag Acnejeans (inköpta från bloppis) nya Converse (som min man förbjöd mig att köpa eftersom han tycker att jag är för gammal för sådana skor, det är enligt honom bara tonåringar som har sådana. Jag håller inte med) och favvoörhängen från Efva Attling.

TRE sanningar:Jag är en så mycket bättre mamma nu än vad jag någonsin hade varit innan jag började min utbildning till samtalsterapeut. Jag är en mycket lyckligare och mer nöjd människa överhuvudtaget nu än för bara några år sedan. Jag älskar livet. Och jag älskar latte i solen på Gateau (äh, det blev fyra sanningar, skit samma).

TRE saker jag verkligen vill ha: Hälsa. Inre lycka. Och ett litet syskon till Signe.

Jag sänder utmaningen vidare till: Kajsa, Anna ser dej och Fika lite

(Och till er som sänt utmaningar tidigare som jag inte antagit: jag kunde inte undgå att svara på den här eftersom tre är mitt lyckonummer. Annars brukar jag inte anta utmaningar.)

6 kommentarer:

  1. Det här var min första utmaning och första lista etc etc. Jag har ju dock inte bloggat tillnärmelsevis (men, gu vad heter det?) så länge som du!
    p.s Jag spanar på converse. Såg ett par i skinn på allvarligt talat, som var coola...

    SvaraRadera
  2. Ankie - Men du - köp, köp, köp. Så är vi ännu fler i rätt ålder som kan reta gallfeber på min man :)

    SvaraRadera
  3. Ibland är det roande att anta en utmaning :-). Det får bara inte bli för mycket av den varan. Det låter som att du har piffat till lägenheten och fått det riktigt vårfint :-). Visst känns det skönt att få städa ur och köpa lite nytt, sen går man bara där och myser :-). Grattis till Signe på hennes 1 1/2-årsdag! Vad stor hon börjar bli eran lilla sötnos! Längtar efter er! L har frågat om vi inte vill ha tjejmiddag snart. trvligt säger ajg, men jag bara udnrar när man ska hinna med det :-). Vi hörs! Stor kram! PS. Jag minns så väl när du, L och jag var i Stockholm och hälsade på min syrra i tonåren. Vi hade alla mysbrallor istoppade i vita tubsockar och "basketkängor". det avr tider det! :-D DS.

    SvaraRadera
  4. Willes mamma - åh, jag minns de där dagarna i Stockholm. Vi tyckte att vi var så vuxna. Och vi gick på disco inne i city!!! Helt själva!
    Och jag hade rosa basketkängor om jag inte minns fel. Eller så var det jackan som var rosa. Och fluffigt permanentat hår. Haha, fan vad snygga vi var.
    Och tjejmiddag hos L låter jättemysigt, det måste vi boka in snart. Om jag kan sova hos dig kan vi alltid ta en vardagkväll så kan jag jobba från L-kontoret dagen efter, eller hemifrån dig. Vi hörs. Kram!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!