onsdag, april 16, 2008

Stilla tankar

Det är namnet på mitt nya företag.
Eller åtminstone hemsida.
För nu har jag registrerat domänen stillatankar.se

Namnet symboliserar det arbete jag vill ha som samtalsterapeut.
Att jobba med stilla tankar. Att stilla tankar (både för att lugna dem och som en symobol för att jobba med allt det där andra i oss som inte bara är tankar - kroppsförnimmelser, känlsor, andlighet).

Nu återstår att bygga hemsida och få ordning på allt det där andra. Men det här är en början.

Stilla tankar. Till er. Från mig.

16 kommentarer:

  1. Lycka till med ditt företag och ditt nya jobb! Min pappas sambo är terapeut, ni kanske råkar på varandra nån gång i yrkeslivet framöver, vem vet :-)

    SvaraRadera
  2. vilket bra namn! det andas harmoni.

    SvaraRadera
  3. Fint namn! Snabbt jobbat (har ännu inte hittat namnet på mitt företag). Splendid future ahead!

    SvaraRadera
  4. Jättebra namn! Det andas lugn och harmoni. Du ska väl ha någon snygg logga också med färgen lila i. Det känns djupt och andligt. Kolla feng shui tolkningar av färgerna.
    Stora P

    SvaraRadera
  5. Känns att du bottnar i din idé. Det är härligt att få följa med på resan...

    SvaraRadera
  6. Låter bra. Lycka till ! Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Härligt! Stort lycka till!

    SvaraRadera
  8. Väldigt bra namnval tycker jag! Lycka till! Kram Johanna

    SvaraRadera
  9. Namnet är helt perfekt.
    Vilken spännande resa det kommer bli!
    Önskar dig all lycka och framgång!

    SvaraRadera
  10. Grattis! Namnet är väldigt passande! Det ska bli kul att följa vad som händer framöver! Kram!

    SvaraRadera
  11. Mammajobbar - det vet man aldrig, världen är liten :)

    Tina - tack, ja harmoni är ju en stor del av det hela, för mig.

    Min stora lilla värld - snabbt jobbat vet jag inte om det är. Det tog sin tid, men jag ville att det skulle göra det. Ville att namnet liksom bara skulle komma till mig, sådär självklart. Var trygg i att det skulle bli. Och så blev det! Rätt energier liksom :) (om jag ska flumma till det)

    Stora P - Den lila färgen står för utveckling så det passar ju alldeles utmärkt. Nästa steg är att hitta ngn som kan hjälpa mig med hemsidan.

    Anna funderar - ja, jag börjar nog bottna nu. Det känns bra. Men det är bara början av resan.

    Helena - tack!

    Frida - tack

    Johanna - kul att du gillar namnet!

    Sandra - ja, det är verkligen en spännande resa.

    Annelie - ja, och vilken tur att du är med på resan :)

    Hanna - jag är smickrad, men de här utmaningarna har en tendens att aldrig bli verkliga på min blogg. Vet inte varför

    SvaraRadera
  12. jättebra namn! Jag gillar att det är så att säga dubbeltydigt :)

    Kram
    C

    SvaraRadera
  13. C - Kul att du gillar det :) Det gör mig glad.

    SvaraRadera
  14. Vad härligt att få vara med på ett av de första "praktiska" stegen mot ditt nya yrkesliv! Namnet är bra, känns lugnt, dubbeltydigt, som balansen i en vågskål på något sätt tycker jag.

    Jag är övertygad om att det kommer gå bra. Du känns så bottnad och målmedveten. Och delar med dig så mycket till oss här. Det är väldigt generöst och stort. Tack för att du gör det. Stor kosmisk kram och vårsol till dig.

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!