tisdag, maj 20, 2008

Signe 19 månader

Hon kan borsta tänderna i en evighet, ståendes på toaletten och med rinnande vatten i handfatet.
Hon vill alltid provsmaka råvarorna till kvällens middag.
Hon dansar och sjunger framför Mora Träsk-dvd:n.
Hon spanar in och beundrar högt alla grävskopor, dumprar och ångvältare på gatan utanför (där Fortum gräver för fjärrvärme). Sedan vinkar hon glatt åt alla som ser henne.
Favoritboken alla kategorier är Plask i Plurret. Den läser vi om och om igen. Och igen.
Den sjuttonde tanden är framme.
Hon säger mamma, pappa, kaffe, kaka, leka, yoga och det mesta andra som vi vill att hon ska prova att säga. Men bara om hon själv vill.
Hon vaknar gärna runt två-tre på natten och vill sova i vår säng. Annars sover hon fortfarande hela nätter.
Mat älskas. I alla former. I stora mängder.
Hon gillar att prova skor och går gärna omkring i pappas 45:or.
Att byta blöja är inte det minsta populärt.
Större delen av dagen ägnas åt att hoppa, skutta, krypa, klättra och göra kullerbyttor.
Hon har bytt ut favvokaninen Ester mot snuttekudden. Den följer henne överallt.

11 kommentarer:

  1. Hon kommer ju bli en alldeles toppenstorasyster! Vad mycket härliga egenskaper hon har! Det känns som att det gått så himla fort men det beror nog framför allt på att jag började läsa din blogg först långt efter att hon var född. :-)

    Förresten, jag måste fråga. När tycker du (och andra) att det är lagom att berätta på jobbet, direkt efter vecka 12 eller ännu senare? Jag vet liksom inte hur folk brukar göra. :-)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt du beskriver er tjej! Underbart!

    Jag läste just att du är gravid igen! MÅNGA GRATTIS-KRAMAR!

    Jag är så glad för er skull!

    Kram å lycka till!

    Kram,
    AnnaSv

    SvaraRadera
  3. Lilla gullunge! :-)

    Ska bli SÅ kul att ses på lördag, är så tacksam att du ställer upp.

    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Vad söt hon är lilla stumpan i sin rosa mössa! Ytterligare en månad äldre och ett snäpp närmare att bli storasyster :-D. Det vore kul om vi kunde ses framöver så att jag får gulla lite med Signe! Hoppas att ni kan komma efter mannens 40-årsfirande. Stor kram till dig och Signe! Och du..tack snälla gulliga för fint kort från USA!

    SvaraRadera
  5. Grattis på 19-månadersdagen, Signe! ropar vi från stan! Livia blir så leksugen när hon ser din busiga blick! :-) Kram till hela familjen inkl Lilla Knytt i magen

    SvaraRadera
  6. Grattis Signe!

    Vilken fin mössa hon har, vart har du köpt den? :-)

    SvaraRadera
  7. Alexandra - ja, hon har en rad härliga egenskaper. Och toppensyrra blir hon med allra största sannolikhet.
    Angående din fråga så tycker jag att alla får välja själva när det passar just dem. När jag väntade Signe väntade jag tills efter vårt första ultraljud, i vecka 14. Den här gången kommer jag nog inte att berätta det förrän efter min semester, och då är jag i vecka 18.
    Men det verkar också som om alla gör olika, och det har väl kanske också lite att göra med vilken ställning/position man har på jobbet och hur nära man är sina kollegor. Tänker jag.

    Annasv - tack snälla du!

    Jenny skriver- och jag tycker att det ska bli superkul att ses också, verkligen. Det blir en utmaning för mig. Kram till dig

    Willes mamma - ja, jag måste verkligen boka in en Lkpg-resa snart, det är fler än du som efterfrågar mig därnere. Men jag vill ju såklart fira Willes 1-årsdag. Kram, kram

    Min stora lilla värld - ja, hur vore det om vi bokade in en liten lekstund nån helg framöver kanske. Eller i sommar. Eller höst. Känns som om mina helger är fullbokade fram till semestern nu. Och jag har så svårt att hinna med allt jag vill göra och hinna träffa alla jag vill träffa. Kram tillbaka

    Jessica - Signe tackar och bockar och niger. Mössan är från HM, och visst är den fin. Jättefin. Hon fick säkert 25 komplimanger för den när vi var i USA, alla ville veta var vi köpt den.

    SvaraRadera
  8. Du har den där förmågan, när du skriver om Signe. Känner nästan sug, och det ska du veta, är mycket ovanligt. Jag kunde ju bli mormor eller nåt...

    SvaraRadera
  9. Vilken sötnos hon är!

    SvaraRadera
  10. Vilken liten personlighet hon är! :)

    SvaraRadera
  11. Anna funderar - ja, tänk, du har så stora barn att du snart kan bli mormor. DET är stort. Med det inte sagt att du är gammal, för det är du inte. Du är ju typ lika ung som jag.

    Intressesmurfen - japp, en äkta liten sötnos är hon

    Diana - ja, personlighet har hon. Med råge. Det är härligt.

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!