tisdag, februari 03, 2009

Lite paus efter allt

Vi har bott hos mina svärföräldrar i fyra dagar.
Jag har tassat omkring på knarriga parkettgolv och kalla marmorgolv, druckit kaffe i finsoffan och ätit svärfars chili con carne. När Signe varit på dagis (mannen har lämnat och svärmor har hämtat) har jag promenerat i villakvarteren vid det lilla slottet, andats frisk luft och låtit solens vinterstrålar skölja bort all stress efter lägenhetsvisningarna.
De är över nu och budgivningen har börjat. Mäklaren har inte hört av sig än och jag vet inte om det bådar gott eller ej.

Ikväll flyttar vi tillbaka hem igen. Det är bara tio minuters bilväg bort men det känns ändå som om det är ett helt annat liv här, bland kristallvaser och släktfoton. Ett ganska skönt liv.

6 kommentarer:

  1. Tack för fina kommentarer till min blogg! Blir kul att följa din resa med :)

    Nä inte är det enkelt att finna yogaro bland ex.vis. kristallvaser

    SvaraRadera
  2. Vad spännande att höra hur det går med budgivningen!!
    Förstår att du tycker det är skönt att komma hem! Oavsett hur mycket man tycker om sina svärisar - borta bra men hemma bäst!
    Kram gumman

    SvaraRadera
  3. Det är bra att finna egen tid med barnen på varsitt håll.
    Kommer ihåg att det var så mysigt med stunder då man var helt själv med andra.

    SvaraRadera
  4. Gud så skönt det låter, skulle också behöva lite lung i denna stressade värld med bihåleinflammation två småttingar som inte vill vara på dagis en snart varslad man och studier
    Va glat detta blev, men att läsa din blogg ger mig lung med vackra ord så tack/ Loppan

    SvaraRadera
  5. Boken du läser är helt fantastisk!/ullis

    SvaraRadera
  6. Helle - nej, att yoga bland kristallvaser är inte riktigt min grej. Svärisarna har liksom alldeles för mycket fint omkring sig, dyrbar konst och äkta mattor - det är fint men ger inte rätt energi, inte för mig

    Hälsingemamman - japp, borta bra men hemma bäst. Och budgivningen är över nu. En kvarts miljon i vinst blev det och vi är mer än nöjda. I dessa finanskristider troddde jag nog inte riktigt att det skulle gå så bra. Men tur hade vi.

    Annayoga - att ha egen tid med barnen var för sig kommer att bli en nödvändighet, och en längtan. Jag vill ju finnas för dem lika mycket och det är ibland svårt när båda är där, kan jag tänka mig. Eller så funkar det finfint, vad vet jag, jag är ju så ny som flerbarnsförälder.

    Loppan- en stor varm kram till dig, det låter som du behöver det. Jag hoppas att allt ordnar sig till det bättre för dig/er, och så är jag glad att min blogg kan ge dig lugn.

    Ullis -. ja, den nionde insikten är verkligen en insikt. Alla borde läsa den!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!