torsdag, juli 07, 2011

Tacksamhetsalfabet (och vad jag gillar) - F


Förlossning. För att det är tuffaste och mest magiska som jag någonsin varit med om. Det är som att tiden står stilla. Och sedan blir den aldrig densamma mer.

Fötter. För att de bär mig varje dag. Och jordar mig.

Facebook. För att jag håller kontakten och bygger nätverk och marknadsför mig där.

Firande. För att jag älskar det. Men borde bli bättre på det.

Frukt. För att jag inte kan leva utan det.

Filippa K. För att det nog är mitt favvomärke. Och har varit i många år. Enkelt, stilrent och bekvämt.


Fantasier. För att de alltid hjälpt mig genom den grå och ibland ganska tråkiga vardagen. Och någon gång ska dessa fantasier hjälpa mig att skriva den där boken som jag drömmer om att skriva.

2 kommentarer:

  1. Jag fyller på med Filip förstås och fisk o frukost är gott. Födelsedagar är trevliga och min egen har blivit en speciell dag. Filip brukar säga att han är den bästa födelsedagspresent jag någonsin fått... Kram H.

    SvaraRadera
  2. H - och ja, det är han ju, den allra, allra finaste födelsedagspresenten. Fint med frukost och fisk och Filip såklart. Kan jag skria under på också. Och födelsedagar också, såklart.

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!