torsdag, augusti 09, 2012

Renoveringsobjekt eller sommarhus?

På den här stolen har jag stått större delen av dagen. Och skrapat och slipat färg. Från sommarhusets innertak.
Jag gläds år mina yogastarka axlar och skuldror för utan dem vet jag inte hur jag fixat att stå med armarna ovanför armarna i alla timmar.

Jag är rejält trött på att känna att sommarhuset känns mer som ett renoveringsobjekt än ett hus att förfina och inreda. Ibland tänker jag att vi inte skulle ha köpt det om vi vetat hur eftersatt det är.
Det är en sak att det behöver målas, det är okej. Men det har inte målats på många, många år vilket gör att nästan all färg behöver skrapas bort och sedan slipas innan grundfärgen målas och sen- efter alla dessa steg - ska den riktiga färgen på, i flera lager. Och då har jag liksom tröttnat för länge sedan.

Puh

Min fina hängmatta får inte så mycket besök den här sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just din tanke, den är viktig!