tisdag, december 18, 2018

Lära yogan vidare. Från dig. Inifrån. Och ut.



När jag gick min yogautbildning gjorde jag det först och främst för att fördjupa mina kunskaper. Inte alls för att lära yogan vidare. Och för mig är det där allt börjar. Att man har en egen erfarenhet och ganska många timmar på mattan innan man kan lära ut. För vi behöver erfarenhet av det som händer på mattan. Och utanför mattan. På så sätt kan vi hålla space på ett helt annat sätt. 

Kanske är du där. Att du praktiserat ett tag och vill guida andra vidare? För den längtan väcktes i mig efter ett tag. Att få ge vidare det fantastiska som yogan gett mig.
Under tre moduler i vår kommer jag och min kollega Ulrika Karlsson (som jag håller mina Inbildningar med) att erbjuda en möjlighet att djupdyka lite mer i det här med att lära vidare.
För kanske är det så att du vill ta yogan och din egna personliga utveckling till ytterligare en nivå?Kanske är du nyfiken på att fördjupa dina kunskaper om yoga och föra dem vidare?

Under de här tre modulerna kikar vi på vad yoga är, hur du kan lära ut yoga och vad du behöver tänka på i din roll som guide/lärare. Vi utforskar det på en rad olika sätt där bland annat justeringar, rörelselära och viss anatomi, pedagogik, yogafilosofi och självinsikt ingår.

Vi lärare lär inte ut utan du som elev lär in och gör yogan till din egen. Vi jobbar med balansen av feminint och maskulint och medvetandegör dessa två krafter så att du lär dig hur du kan använda dig av dessa. Detta görs allra bäst genom egen praktik så dessa moduler innehåller både yoga, meditation, andning och sharing utöver de andra övningar som ingår.

Vi lärare jobbar tillsammans och håller space för gruppen men följer också gruppens unika behov.
Efter dessa moduler är tanken att du ska känna dig tryggare i din roll som den som leder grupper, oavsett om det är yoga med dina vänner eller kollegor eller om du väljer att starta upp en helt ny grupp. Eller så gör du detta enbart för din egen skull, för din utveckling. Inget är bättre eller sämre.

Mellan de olika modulerna får du i hemuppgift att utöva yoga och meditation, läsa litteratur samt skriva loggbok om hur de olika övningarna landar hos dig. Allt för att du ska lära in och ta emot vad yoga är för dig och hur teori och praktik landar hos dog.

Fortsättningsmoden är designad för dig som går eller har gått vår Inbildning och vill fördjupa dig ännu mer i yogans magiska värld, men också för dig som har en liknande bakgrund och längtan.

Visst låter det spännande? Det kommer att bli grymt spännande. Och om ditt hjärta ropar ja eller om du vill ha mer info så tycker jag att du hör av dig på stillatankar@gmail.com

Följande datum är aktuella:
24-24/1 (14-18 på torsdagen samt 8-16 på fredagen)
17-18/3 (12-16 på söndagen och 8-16 på måndagen)
14-15/4 (14-18 på söndagen samt 8-16 på måndagen)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just din tanke, den är viktig!