söndag, januari 15, 2006

Inte den här månaden heller

Den kom idag. En dag för tidigt. Lika bra det. Så slapp jag hoppas, som förra gången. Då var den över en vecka sen och jag inbillade mig att brösten värkte, hormonerna gjorde kullerbyttor och att jag nog, faktiskt, nånstans, ändå var gravid.
Men nu är mensen här. Lika förrädisk som alltid. Den känns lika ovälkommen som den en gång i historien ansågs oren. Fan.
Det är inte första gången jag förbannar den. Jag har gjort det sedan den dagen jag slutade med mina p-piller. Det är snart tre år sedan.
Jag visste att det kunde ta tid. Det var vad alla sa, att det oftast tar ett år innan man blir gravid.
Men det tog 1,5 år.
Rimligtvis borde jag ha ett barn som är drygt ett år. Det har jag inte.
Jag har inget barn alls. Inte ens ett litet frö där inne. Bara klumpigt blod.

1 kommentar:

Tack för just din tanke, den är viktig!