fredag, mars 24, 2006

Köpenhamn

Igår fick jag veta att en av sambons vänner fick missfall. De var i vecka 11.
Jag vill inte veta sånt.
Jag vill höra att allt kommer att gå bra.

Nästa vecka är jag själv i vecka 11. Planen är att jag ska flyga till Köpenhamn i två dagar i jobbet.
Jag vet inte om jag vågar det. Inte för att jag är rädd för att flyga eller för att det är någon fara för knodden i ett sånt här tidigt stadie, mer för att jag är rädd för att jag ska börja blöda där, ensam på ett hotellrum.
Samtidigt vill jag inte låta mig begränsas av rädslan.
Jag är trött på den.

5 kommentarer:

  1. Åk till Köpenhamn och njut. Det är en fantastisk stad. Jobba lagom, gå på stan och spana in alla fina grejer, softa och ta det lugnt. Tänk dig att det är en semester. Stressa inte upp dig så är jag helt övertygad om att allt kommer gå bra!

    SvaraRadera
  2. Du, de flesta missfall sker i v. 6-8 och fostret stöts då ut i v. 10-12. Om din knodd lever nu så är riskerna för missfall minimala.

    SvaraRadera
  3. Hej! hittade din blogg via bloggtoppen och var tvungen att läsa igenom hela. Gud vad stark du är. Jag håller tummarna för att din knodd får se dagens ljus om några månader. Du skriver otrligt mjukt och vackert. Kram

    SvaraRadera
  4. Hej.. hittade hit av en slump och kommer nog tillbaka, du skriver jättefint och jag känner med dig.. Håller alla tummar (ja, båda två) för att det ska gå bra för er och knodden.....

    SvaraRadera
  5. TACK alla för värmande ord!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!