torsdag, maj 11, 2006

Nytt jobb?

Jag sökte ett jobb precis när jag fått veta att jag var gravid. Jag höll masken och tänkte att det fick bära eller brista. Det har burit. Inte hela vägen, för jag har inte fått något nytt jobb, men företaget är så pass intresserad av mig att de vill hålla kontakten under min mammaledighet och sedan föra en ny diskusison när jag känner att jag är sugen på att börja jobba igen.
För de fick veta att jag är gravid. Processen drog ut på tiden och till sist kände jag att jag ville vara ärlig. Jag ville faktiskt inte börja ett nytt jobb nu när jag är gravid och faktiskt bara vill fokusera på att vara, inte göra karriär.
Men nu finns tryggheten kvar, både på mitt nuvarande jobb och i och med den här nya utmaningen.
Det är bra. Det finns hopp.

Jag har gått in i vecka 18. Snart halvvägs. Magen syns alltmer. Och jag är stoltare än någonsin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just din tanke, den är viktig!