onsdag, juli 19, 2006

Sista sommaren

Snart semester. Bara mannen och jag. Nästa år ser det helt annorlunda ut. Hur vet vi inte, bara att det inte är sig likt.
Den här sista sommaren bara han och jag ska vi ägna oss åt varandra, så mycket som möjligt. Tre veckor i skärgården och en vecka i Jämtland. Massa böcker. God mat. Bara vara.
Och så blir det profylaxkurs på Blidö värdshus. Vi passar på att göra det under semestern, det låter till och med mysigt att ta båten från ön, gå på peppande kurs som hålls av Anna Wilsby (som även skrivit boken "Innan du föder") och äta lunch och middag på värdshuset. Och så båt tillbaka.
Att bara njuta av tystnaden. Lugn och ro.
Jag längtar som fan till hösten och knodden. Men jag vill även njuta av det som är nu. Det som aldrig nånsin kommer tillbaka.

3 kommentarer:

  1. Tack :)
    Visade sig att min chef gått kurs med Anna och var så grymt impad att hon sa att hon gärna ville ha henne som personlig coach, hela tiden.
    Och att kursen innehåller så mkt som man har användning för även i vanliga livet, målbilder, mental träning, avslappning osv.
    Känns KUL

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!