söndag, augusti 20, 2006

Det här har jag läst under semestern

  • Nobels testamente, Liza Marklund (hennes bästa, helt klart)
  • Mannen under trappan, Marie Hermansson (klart annorlunda, men jag gillar hennes historier)
  • Olycksfågeln, Camilla Läckberg (dessvärre hennes sämsta)
  • Flickan som lekte med elden, Stieg Larsson (längtar redan efter den tredje och dessvärre sista delen)
  • Undantaget, Christian Jungersen (makalöst bra om människans grymhet i det helt vanliga livet)
  • Innan du föder, Anna Wilsby
  • Annas profylax, Anna Wilsby
  • Att föda, Gudrun Abascal
  • Pappersväggar, John Ajvide Lindqvist (gillar ju egentligen inte noveller, men några av de här är riktigt, riktigt bra - skräckmästare som han ändå är)
  • Självkänsla nu, Mia Törnblom (urfånigt omslag men nyttiga råd och tips)
  • Bli den du är, Piero Ferrucci (utbildningsmaterial för min utbildning på Huma Nova)
  • Underbar och älskad av alla, Martina Haag (nåja, den var ju lite underhållande i alla fall)

2 kommentarer:

  1. j vad mycket trevligt och avkopplande du har hunnit med. Bra gjort!

    SvaraRadera
  2. Vad du hinnit. Jag har oxå läst en del. Håller på Med FLICKAN SOM LEKE MED ELDEN och den är bra:) Älskade MÄN SOM HATAR KVINNOR. Liza har jag hunnit med. Och en massa "skräp" oxå.

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!