måndag, februari 12, 2007

Den stora tröttheten

Den har slagit till nu. Rejält.
Efter nästan en och en halv månads styrka och aktivitet är det som om någon slagit mig i huvudet. Hårt.
Jag är så förbannat trött. Hela tiden.
Nätterna är okej. Dagarna också. Jag tycker att jag får den sömn jag behöver. Men tydligen inte.
Går omkring som i dvala och får tvinga mig själv ut på promenad med Signe.
Men idag tror jag att jag struntar i det. Det är bara mörkt och disigt ute i alla fall. Och latten är så god och varm. Och Signe sover gott i sin säng.
Och jag är ju så trött..

Men imorgon kommer jag inte undan. Då är det babycaféet som gäller. Flickan måste ju få träffa sina bebispolare.

4 kommentarer:

  1. Om du är så jättetrött så behöver det inte bara bero på bäbis och nattvak. Många kvinnor kan få problem med sköldkörteln efter graviditet och förlossning. Enkelt kollat med ett litet blodprov på vårdcentralen. Först brukar det bli en överproduktion (man blir superpigg och aktiv) och sedan en underfunktion (man blir supertrött). Kanske värt att kolla upp?

    SvaraRadera
  2. Och orkar du inte vara social, så skit i babykaffe.
    Fast ibland är det enda anledningen att shapa upp sig lite, och bli människa igen.

    Rapportera.

    SvaraRadera
  3. Efter idogt läsande om sköldkörteln har jag nu konstaterat att min trötthet inte beror på den. Saknar tack o lov en rad andra symton som skulle tyda på för hög eller låg ämninsomsättning (o alltså strul med sköldkörteln) Men tack för tips o råd!!

    SvaraRadera
  4. Grattis. Det tog i och för sig marginellt längre för mig, men JISSES vad det säger BAM. Rätt var det är bara kommer det över en. Varje dag blir jobbig. Typ. Men det går över!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!