fredag, mars 16, 2007

Bara vanligt vatten

Jag stod vid diskbänken. Signe satt på min högra höft. Jag hällde upp ett stort glas vatten och drack några klunkar. Signe tittade förundrat på. Sedan sträckte hon händerna mot glaset och smackade med munnen. Ett tydligt tecken på att även hon ville smaka.
Så jag lät henne dricka ur samma glas. Och hon klunkade ivrigt i sig en hel del. Visserligen med viss hjälp av tungan och en ganska simpel koordination med händerna. Men ändå - hon drack.

Själv drack jag flera liter vatten igår efter ännu ett naprapatbesök. Fick även akupunktur för ond höft och ond handled (vad är det egentligen med oss nyblivna mammor och handleder, känns som om alla har ont, riktigt SÅ tung är ju inte bebisen än) och behöver nu inte komma tillbaka förrän om några månader. Det känns skönt för både kropp och plånbok.

I övrigt ber jag er alla sända en varm tanke till Anneli

5 kommentarer:

  1. Nora älskar också vatten. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Som liten vägrade jag dricka välling och ville istället ha bara vanligt vatten i min nappflaska.

    SvaraRadera
  3. Minna - vilka bra döttrar vi har :) Trevlig helg till dig också

    Linda - ja, du ser - vatten är bra :)

    SvaraRadera
  4. Vilken grej med vattnet va! Kul att hon är så nyfiken och vill.

    Usch, ja, jag tänker också på Anneli :-( Undrar så hur det gått.

    SvaraRadera
  5. Camilla - ja, det är så fascinerande med denna nyfikenhet. Det var ju liksom nyss hon var nyfödd och bara låg där och gnydde sött. Nu är hon världens mest aktiva, och fortfarande lika söt

    Med Anneli är det okej, jag pratade med henne igår, men hon får berätta själv sen

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!