måndag, mars 05, 2007

Kloka ord

I en av mina studieböcker står det "Varje mamma måste komma fram till att hon har ett egenvärde som är helt skilt från moderskapet och att detta egenvärde måste utvecklas och bekräftas parallellt med att man blivit mor".

Därför har helgen bestått av lattestund och NK-tur med C, Yogapass på Om Shanti och några timmars tupplur på soffan medan mannen tog hand om Signe.
Sedan har jag även gått två långpromenader, ammat och busat, sjungit och ramsat, bytt blöjor och badat badkar. Med Signe.

5 kommentarer:

  1. Vad mysigt det låter! Åh vad jag längtar efter att umgås med vår lilla bebis. Du har hittat en sådan bra balans tycker jag och det är väl det som alla eftersträvar. Vi får se om jag lyckas framöver :-). Njut av solen, sköna promenader och fikastunder. Du är värd det allra bästa. Saknar dig! Kram!

    SvaraRadera
  2. Du säger så mycket kloka saker.

    PS. Lovar en outfit-bild i kväll...

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Ja, det är verkligen viktigt! Därför drog jag till Gotland över helgen. Nu har jag varit med sjuk liten kille hela dagen och klättrar på väggarna... Den egna tiden ter sig bara mer och mer viktig ju större Peo blir! *drömmer om mer egentid*

    SvaraRadera
  5. Anneli - jag tror defintivt att du hittar en balans. Din balans.
    Och jag saknar dig också!

    Erika - tack :)

    camilla - ja, egentid är superduperviktig. Fördelen med ett större barn är ju också att kunna göra som du, vara borta över natten. Skönt med Gotland, men mindre roligt med en sjuk liten kille, hoppas han kryar på sig snart. Och hoppas att du får lite tid för dig själv.

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!