lördag, maj 19, 2007

Ännu en lista

Tar en paus från uppsatsskrivande och snor en lista från Att bli mamma. Jag brukar inte gilla listor, men hon har en förmåga att snappa upp de som faktiskt är ganska roliga. Och säger en del ytligt om mig. Om nu någon vill veta.

ACCESSOARER

Väska: Ceannis
Plånbok: Gant
Solglasögon: Polaroid

TEKNIK
Mobiltelefon: SonyEricsson
Tv: Pioneer
Dator: stationär HP

BADRUM
Tandkräm: Pepsodent
Tvål: En salig blandning av det som jag gillar bäst för tillfället, just nu Palmolive
Hårprodukt: Paul Mitchell
Huvudvärkstablett: Panodil
Doft: Still (Jennifer Lopez) eller Be Delicious (DKNY)
Hudkräm: Oftast bara mandelolja direkt på blöt hud efter dusch och bad. Eller så lyxar jag med Biotherm Lait Corporel. Till ansiktet gäller Dermalogicas produkter
Schampo: Paul Mitchell
Balsam: Paul Mitchell

MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: Bon aqua Silver
Vin: Rött och vitt. Och mousserat
Bröd: Mitt egna hälsobröd
Choklad: Årechoklad. I alla smaker och former.

HEMMA
Säng: Ikea
Lakan: Hemtex
Porslin: Ikea och en massa fint porslin som mannen har som jag inte ens vet namnet på, jag bara tappar dem i golvet och vågar inte använda dem. Likadant med glas.

FÄRDMEDEL
Bil: Saab
Flygbolag: Inget särskilt
Taxibolag: Åker nästan aldrig taxi

MEDIA
Magasin: Inredningstidningar och föräldratidningar
Tv-kanal: SVT, trean, fyran och femman
Dagstidning: DN
Sajt: blogger.com

ÖVRIGT
Frisörsalong: Klippex
Bank: Swedbank
Cykel: Ingen alls just nu, men gärna Skeppshult

4 kommentarer:

  1. Kul!!! Att man är så nyfiken som jag uppenbarligen är ...! Jag snor direkt och kommer snart att lämna ut mig på samma sätt :-)

    SvaraRadera
  2. Om du tappar mer porslin kan du höra av dig till mig, jag gör smycken av gammalt porslin.

    SvaraRadera
  3. Min stora lilla värld - åh, nu vill jag genast läsa din lista.

    Kaffeflickan - och din lista har jag precis läst. Visst är det kul med sådana här ytliga grejer emellanåt

    Betty - coolt att göra smycken av gammalt porslin!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!