måndag, maj 14, 2007

Veckan som gick

Måndag sjunde maj
Vi vinkar av Signes mormor som åker tillbaka till byn strax intill Jämtlands-gränsen.
Vi går promenad med Edvin och hans mamma och fikar hemma hos dem.
Jag går, i egenskap av valberedning, igenom förslag på ny styrelse till bostadsrättföreningen tillsammans med en granne
Jag har studieträff med mina studiekompisar på kvällen, hemma hos mig. Mannen tränar och Signis somnar snällt i sin säng strax efter halv åtta.

Tisdagen den åttonde maj
Sexmånaderskontroll på BVC. Signis väger 6,9 kilo och är 66 cm lång. Hon läkarundesöks och får leka med klossar för att läkaren ska kunna kolla om hennes motorik är okej. Det är den.
Vi träffar Ebba och hennes mamma och spanar in varandras Kronan-vagnar för att se om vi monterat sittdelen likadant. Det har vi inte. Men vi får till det efter lite trixande. Så - premiär för att sitta. Och Signis älskar det.
Vi har föreningsmöte på kvällen, i vår lägenhet. Mannen blir ny ordförande.

Onsdagen den nioende maj
Långpromenad med Edvin och hans mamma. Många branta backar och högt tempo. Vi avslutar med en lunch på Gateuas uteservering.
Signis och jag sover två timmar tillsammans på soffan på eftermiddagen.
Jag yogar på kvällen

Torsdagen den tioende maj
Signe och jag går långpromenad på förmiddagen.
På eftermiddagen möter vi upp med tjugo kompisar (och kompisars kompisar) för en förhandsvisning av The Contract (ny film med Morgan Freeman). Sedan är det middag på TGIF. Signis hänger med farmor och farfar.

Fredagen den elfte maj
Jag har läkarbesök på morgonen. Signe och jag går en promenad innan. Väl hos läkaren får jag remiss till en sjukgymnast. Läkaren är ung och snygg och charmar både Signe och mig.
Efter välling och ett telefonsamtal med H går vi till Gateaus uteservering. Efter det besöket fortsätter jag läsa en stund nere vid Mälaren medan Signis sover i vagnen.
Mannen och jag käkar veggolasagne och dricker lite vin på kvällen.

Lördagen den tolfte maj
Mannen och jag tar en långpromenad med Signis på förmiddagen och fikar när vi kommer hem.
Jag är på Visage och får ansiktsbehandling och vaxade ben på eftermiddagen. Alltid lika lyxigt.
På vägen tillbaka hinner jag även shoppa på Zara. Blir även ett par nya jeans, börjar bli trött på att ha jeans som inte sitter snyggt. När jag började yoga gick jag ner tre storlekar i jeans, nu har jag gått ner ytterligare en storlek.
Ser ESC på kvällen. Jävla skit-tävling.

Söndagen den trettonde maj
Städdag i föreningen. Signe är med i vagnen och jag planterar blommor, rensar ogräs, bär grovsopor och fixar korv och korvbröd till den gemensamma lunchen efteråt. Vi har grymma grannar.
Ett långt varmt bad
En sen, sen kväll för Signe som inte vill komma till ro. Vi är bortskämda med enkla och tidiga kvällar men nu somnar hon inte förrän efter tio, i min famn, i soffan.

2 kommentarer:

  1. Mysigt att läsa om dina dagar. Det verkar som om du gör som man ska - lever i nuet!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag försöker i alla fall. Ibland lyckas jag, ibland inte
    Vi ses imorgon :)

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!