fredag, juni 29, 2007

Mer än sagor?

Det finns en längtan. Och ord som väntar på att få komma ut.
Tankar ska förföra. Meningar vill beröra.

Jag fick förfrågan om en skrivarblogg i förra veckan. I början av den här veckan vaknade jag ur en febrig dröm och hade en titel att skriva ner. Imorse vaknade jag redan vid fem av en berättelse som pockade på min uppmärksamhet.

Mer än så är det inte. Men för första gången på väldigt, väldigt länge känner jag att jag är redo att ta tag i den här romanen som jag drömt om sedan jag var fyra år och satt vid köksbordet och lät mamma bokstavera sagor som jag hittade på.

8 kommentarer:

  1. Jaaa! Vad spännande!! Och skrivarblogg från dig vill vi verkligen ha! :-)

    SvaraRadera
  2. så spennende! Gleder meg!! Gjør det nå, du vil ikke angre.

    SvaraRadera
  3. Vad är en skrivarblogg? Låter hur som helst väldigt intressant. Lova att hålla oss uppdaterade! Kram, och trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Så spännande! Ha en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  5. Jenny - skrivarbloggen finns redan (skapades igår) men än så länge är den mest till för mig och Kaffeflickan (Dagtäta rum). Känns otroligt spännande, och tidigt i morse fick jag även namn till huvudpersonerna. Och en miljöskildring...Det här är precis vad jag behöver.

    Min norska vän - jag har verkligen längtat efter det här sen jag var liten, och nu känns det som om det faktiskt, äntligen, kan bli något av alla års slumrande planer.

    Louise - för mig och Kaffeflickan, som jag har skrivarbloggen tillsammans med, innebär det helt enkelt att starta en blogg där vi kan hjälpa varandra vidare i skrivandet. Vi har tänkt oss en blogg där vi kan följa varandras framsteg, eventuellt lägga ut små texter och ja...vi får se. Och uppdatering lär ni få :)

    Helena - ja, visst är det spännadne? Trevlig helg till dig också

    Yogamamman - ja, ett kall är det, verkligen. Och hur underbart som helst :)

    SvaraRadera
  6. Gud, så spännande! Tankarna har funnits även hos mig, alltid. Men det är långt kvar till pennan skrider till verkar. Just nu följer jag däremot en väns skrivprosess, hon håller på med sin tredje roman, och det är en enorm lyx att få vara med.

    Har en fråga till dig: Antal besökare, hur fick du in det på bloggen? Jag vill gärna se hur många (få!) besökare jag har!

    SvaraRadera
  7. Yogamamman - åh, vilken lyx att få vara med i en väns skrivande. Blir ju såklart nyfiken på vem det är, men får stilla min nyfikenhet.

    Besöksmätare kan du få om du går in på sitemeter.com och reggar dig. Good luck!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!