söndag, juni 17, 2007

Veckans:

Träning: Tre yogapass. Fyra långpromenader. En powerwalk. Tre meditationer.

Shopping: Dr Hauschka solkräm. Ny yogamatta. Dagbok från Bookbinders Desing. Dekorativ prismafilm till garderobsdörrarna i sovrummet. Byggklossar, kläder och badleksaker, till Signe.

Lyx: Frans-och brynfärgning och vaxning av ben, på Visage.

Utveckling: Signe kryper. Eller åtminstone häver sig fram med armarna. Och hasar bakåt med hjälp av rumpa och ben. Och så sitter hon själv. I långa stunder.

Insikt: Signe lever här och nu. Det finns inget igår eller imorgon. Om jag är där med henne så får jag excellent träning i mindfulness.

Ta hand om mig själv: Naprapatbesöket hos Nina i måndags. Kanske, kanske börjar vi få bukt med min vänstra handled. Kanske.

Sömn: Alltid hela långa nätter. Men också eftermiddagslur med Signe, på sängen, och snusande i nacken.

Komplimang: "Det är så himla härligt att träffa en människa som har ett sånt djup som du, och samtidigt sån härlig humor och självdistans!"

Energi: Träffen med Jenny och Nora.

Sociala: Träff med Jenny och Nora. Lunch med Edvins mamma. Fika hos Elsas mamma. Yoga och fika och lunch och diskussioner, med M.

Fika: Alldeles för många. På Gateau. Och Park Konditori.

Föräldragrupp: Den sista. Total värdelös. Jag har träffat Edvins mamma där, men annars vet jag inte om de gett så mycket.

Bad: I badkaret. Med tända ljus. Och massa skum. Och bara jag, efter ett yogapass.

Tips: Jag avskyr att köpa dammsugarpåsar. Det är så grymt tråkigt. Nu skickar jag efter dem istället. Härifrån. Kan inte bli enklare och smidigare. Och till och med billigare.

Blogg: Jag älskar mammabloggar. Men nu letar jag också efter något mer. Och då har jag hittat den här. Gillar den.

Barnbok: Plask i plurret. Av Pia Alfredsson. Hon är syster till M. Och grym.

Film: Den svarta dahlian.

Teknik: Jag har en grym RSS-läsare. OCH jag har fixat Gmail. Adressen är mariaosigne@gmail.com. Finns även i vänstermenyn. Mejla på!

6 kommentarer:

  1. Åh, du ger intrycket av att vara så himla sund och balanserad! En förebild för mig måste jag säga. Låter så härligt med yoga och meditationer. Kanske man skulle börja försöka sig på något lite mer mindfullness-inspirerat i träningsväg... Hmm, får fundera.

    SvaraRadera
  2. vilken rss-läsare anväder du? själv har jag Feedreeder 3.09, och den känns inget vidare. Tips? Tack för en bra blogg :)

    SvaraRadera
  3. Tack för dammsugarpåsetipset!
    /Anette.

    SvaraRadera
  4. Sandra - sund och balanserad är jag hela tiden. Not. Men jag försöker i alla fall. Och yoga och meditation ÄR härligt. Men det är inte alls säkert att du tycker det, det är så olika. Men testa! Och jag hoppas förstås att du kommer att bli lika fascinerad som jag. Och sund och balanserad ;)

    Pauline - hm, jag vet inte ens vad min RSS-läsare heter (så mycket för den nya tekniken) men den finns med som ett program i min Internet Explorer, alltså redan i datorn. Jag hoppas att du hittar någon som passar dig. Och KUL att du gillar min blogg!

    Anette - den där sajten är grym, för exakt HUR kul är det att köpa dammsugarpåsar.
    Och är det du som lärt Helena kommentera nu? Haha...

    SvaraRadera
  5. Åh, vad roligt att vi var veckans energi! Blir superglad :-) Och komplimangen gäller bigtime! Ser fram emot att träffa er igen!

    SvaraRadera
  6. Jenny - vad kul att jag kunde göra dig glad :) Ja, det ska bli KUL att ses igen.

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!