torsdag, augusti 09, 2007

Jag hinner inte med

Sommaren passerar i en rasande fart och jag hinner inte riktigt med.
Efter veckan i Norrland med blåbärsplockning, bad i älven, läsning på altanen, löpturer i skogen, små utflykter och magiskt kvällsljus så har vi mellanlandat några dagar i Stockholm.

Vi har också hunnit med en tripp ner till Linköping och Norrköping där vi for runt som små galningar för att hinna träffa alla vänner. Trevlig var det. Intensivt också. Men vad gör man inte för att få få sniffa på små tvåmånadersbebisar, leka pirat med vilda pojkar och bli ompysslade av mina systrar? Jag lyckades även hitta en klänning till septemberbröllopet som vi är bjudna på. Så där försvann ett orosmoln.
Ytterligare ett sådanat moln försvann hos min naprapat. Jag fick akupunktur, massage och lite knak för min onda handled och höft.

Nu är vi tillbaka i Stockholm igen, någon liten dag till, innan det är dags för väbehövlig vila i skärgården. Då hoppas jag att jag ska kunna andas ut ordentligt och verkligen leva i nuet. För nu är det lite si och så med det.

Och ni, kära läsare, närmar er 40 000-stecket med stormsteg. Finns det några små guldkorn som ännu inte gett sig till känna men som skulle vilja? Feel free to leave a comment and make my day. Det gäller även såklart alla sköna gröna stammisar.

12 kommentarer:

  1. ho,ho, ja mig känner du ju/Karin

    SvaraRadera
  2. Jag kommenterar inte så ofta, men läser dina inlägg. Har dock gett mig till känna tidigare, min dotter har nu blivit 5 drygt månader gammal :)
    Det du skriver om att man nästan måste kämpa för att leva i nuet känner jag igen... Och bättre blir det inte sen när man börjar jobba = mindre tid för barn, huvva, vill inte tänka på det...

    SvaraRadera
  3. Ojoj, vad du är poppis! Roligt! :)

    SvaraRadera
  4. Bra initiativ med en powerwalk med våra små sötnosar idag! Alltid lika kul att träffa er.

    Ha det nu riktigt skönt i skärgården. Krama om mannen och Signe från oss!

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Karin - yes, dig känner jag. Verkligen :)

    Kristina - jodå, jag minns dig :) Och ja, ibland får man kämpa som fan för att leva i nuet. Men det är väl så det är, livet

    Minna - poppis vet jag inte, men en del läsare blir det :) Det är bara det att jag skulle göra nästan vad som helst för att veta vilka alla är, ja åtminstone de som kommer tillbaka. Men, men, jag är inte själv så duktig på att kommentera, så jag ska väl inte begära för mycket ;) Men dig känner jag, och läser.

    Edvins mamma - ja, visst var det bra med en powerwalk för våra Peak-rumpor ;)
    Jag somnade gott i soffan sen.
    Kram tillbaka!

    SvaraRadera
  6. Hej hej! Har nyligen hittat till din blogg! Har inte själv barn (men är sugen!), men det är så roligt att läsa om allas erfarenheter! Är också intresserad av yoga etc. Tycker du verkar ha en sån härlig inställning till livet. Kul att läsa om dina funderingar! Kram

    SvaraRadera
  7. Åh!!!Du har varit i "min" stad!tänk om jag hade sett er!Då hade jag nog känt igen sötsigne och dig!coolt!=)

    Vad många läsare du har!!(Helt förståeligt eftersom din blogg är så jädra bra!)

    SvaraRadera
  8. har läst länge, tidigare kommenterat ibland som bara anna. gillar att följa dina tankar om tillvaron, i stort och som mor.

    SvaraRadera
  9. Och jag hänger fortfarande här lite då och då.

    Hoppas ni får en bra semester!

    /Elma

    SvaraRadera
  10. Hej !
    Jag har läst din blogg ganska länge, sedan du var i början av din graviditet tror jag. Jag var också gravid ungefär samtidigt. det var spännande att följa dig på din resa, och sedan har jag blivit kvar...läsandes. min son är sex och en halv månad nu. jag utövar också yoga....

    SvaraRadera
  11. Pernilla - kul att du hittat hit! Och kul att du gillar min blogg och inställning till livet. Och lycka till med barnlängtan!

    Johanna - aha, bor du i Linkan eller Norpan?
    Och många läsare vet jag inte, allt är väl relativt, men jag är grymt glad för varje läsare :)

    Fru A/Anna - yes, dig känner jag igen. Kul att du hänger kvar!

    elma - o jag hänger hos dig, titt som tätt. Ha det gott!

    Jenny - jo, jag känner igen dig också, för visst har du också lämnat lite fotspår tidigare? Kul med din son och att du gillar yoga!

    SvaraRadera
  12. http://www.tjockalocka.blogspot.com/

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!