tisdag, september 25, 2007

Bitchig jävla dag.

Hon bokade av.
Såklart.
Det är så typiskt henne.
Det dök upp ett möte som var viktigare och så prioriterades jag bort.
Enkelt och smärtfritt.
För henne.

Själv satt jag där med min latte i handen, nymålade naglar och nytvättat hår och kände mig tom. Jag hade ju ändå laddat.
Fast jag borde fattat. Det är så likt henne.

Precis innan det samtalet fick jag veta att den där eftertraktade coach-tjänsten inte kommer att bli min. De har bestämt sig för att de måste ha en kille. Jag får inte ens komma dit på intervju. Jag är ju ganska mycket tjej.

Fan. Helvetes. Jävla, jävla skit.

Fördelen med det inställda mötet med chefen är att jag hinner gå på bostadsrättsföreningens möte. Och klaga på alla grannar som slarvar med trappstädning. missbrukar parkeringsplatserna på bakgården och inte tar sitt ansvar för tvättstugans skötsel.
Jajamen, det blir en perfekt dag för det. Bitch som jag är.

14 kommentarer:

  1. Men! Va lågt! Och så fruktansvärt tråkigt med den andra tjänsten. :(
    Hoppas det löser sig! Med allt.

    SvaraRadera
  2. Menar du att hon ringde och ställde in i sista sekund?! Jag säger som jag brukar - Jävla människor till att ställa till det för andra.

    SvaraRadera
  3. Neeeeej! Fans jävlaskitdag. Gå och sparka på något. Hennes bil kanske?
    Å vad synd för jobbet. Man orkar inte ens täka att det kan vara så, år 2007.
    Massor med sympatikramar. Jag sparkar lite på papperskorgen under skrivbordet på jobbet också...

    SvaraRadera
  4. :-( :-( :-(

    stor klem... avogtil ER verden urettferdig..

    SvaraRadera
  5. Mellan molnen tittar små solglimtar fram. Ta vara på dom. Hur igenmulet allt verkar så fokusera på solglimtarna.

    SvaraRadera
  6. Nä, fy fan vad trist! Hoppas allt löser sig.

    SvaraRadera
  7. Vilken skitchef! Skönt och höra att jag inte är ensam om att bråka på bostadrättsföreningsmöterna.. Hoppas att resten av veckan blir underbar.

    SvaraRadera
  8. Usch, dumma människa! Ska aldrig den negativa trenden med det där jobbet vända? :-(

    SvaraRadera
  9. Åååh var surt. Vet du att man mår jävligt bra av att ösa ur sig all skit på någon. Jag gjorde det igår, jag använde en förstående kollega som fick höra allt om hur in i helvete pisstrist mitt jobb är. Hon lät mig peppra henne över en promenad och sedan kände jag mig två kilo lättare. Nu ska jag skriva ansökningsbrev till drömarbetsplatsen. Ring om du behöver ösa ur dig!

    SvaraRadera
  10. Elma - ja, jag vet. Men det löser sig. På något sätt. Det brukar det alltid göra. Tack!

    Louise - nej hon ställde inte in i sista sekunden. Bara nästan. Åtminstone kändes det så, för en strukturerad småbarnsförälder i alla fall.

    Kaffeflickan - visst blir man förvånad. Och egentligen är det diskriminering, får man verkligen göra så? Jäkla skitföretag får jag kanske tänka istället, så kanske det känns bättre. Tack för sympatikramar och sparkar på papperskorgen :)

    frida - tack vännen!

    Helen - kul att höra från dig! Var skoj att ses på dopet ( även om vi inte hann prata särskilt mycket) Tack!

    Minna - ja, det löser sig. På något sätt. Tack!

    Camy - haha, nej då är vi två som bråkar :)

    Kajsa - du har rätt, det är verkligen en negativ trend med det där jobbet. Enda sättet är väl att skita i det, helt, men det vågar jag inte. Feg som jag är.

    Mex-Karin - jag vet, jag öste på min stackars man. Och kära A, idag.
    Och lite på dig. Hoppas föreläsningen blir kul, att du fick biljett och hittade ngn att gå med. Tack för att du tänkte på mig! Kram!

    SvaraRadera
  11. Usch vad nedrigt! Jäkla oförskämt av chefen din. Och vaddå "måste ha en kille". Varför spelar kön roll? Jäkla stenåldersfasoner! Jag blir skitarg när jag hör sånt här. Tur att denna dag blev bättre. Och drömjobbet finns runt hörnet, det är jag säker på. Kram på dig.

    SvaraRadera
  12. men vad är det för fel på henne..? courage!

    SvaraRadera
  13. Vilken skitdag och vilken oerhört trist chef! Man kan ju undra vad det är tänkt att du ska lära dig av att träffa henne (enligt Pollacks tanke om att alla människor i ens liv finns där för att lära oss något)
    Tålamod o frustrationshantering kanske??
    Skönt att den dagen är över och hoppas att det vänder på jobbfronten snart

    Styrekram från en "medsyster på jobbsökarstråt från lousy arbetsplats"

    SvaraRadera
  14. Stina - ja, rena stenåldersfasoner är det. Verkligen. Men skam den som ger sig. Tack för att du tänker på mig!

    Fru A - ja, det har jag funderat på många gånger :) Men jag tror på karma. Så någon gång får hon sitt straff.

    Mysan - jag måste verkligen läsa Pollack, har hört så mycket om honom och vet en del också. Spännande tankesätt att vi ska lära oss något av alla de som korsar vår väg. Jag tror att hon ska lära mig att sätta gränser. För mig själv. Tack för fint inlägg!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!