måndag, september 24, 2007

Låååååång promenad

Vi skulle ta en promenad idag. Jag och Edvins mamma.
Vid Norr Mälarstrand.
Det gjorde vi.
Men sen fortsatte vi.
Mot Riddarholmen. Söder. Söder Mälarstrand. Münchenbryggeriet. Långholmen. Över Västerbron. Genom Rålis och tillbaka till Kristeneberg. Över Tranebergsbron och hem till Bromma igen.
En liten nätt promenad på sisådär fyra timmar.
Visserligen med uppehåll för mellis till barnen, på Söders höjder. Och latte och mackor till oss, från Frapino. Som vi åt på Edvins mammas röda filt, på en gräsmatta vid Lasse i Parken.
Men ändå.
En lång promenad blev det.

Ikväll är det jag som badar fötterna. Länge.

9 kommentarer:

  1. Åh, Långholmen! Har hjälpt mamma sälja hennes bilder i Stora Knapersta varje år, om du vet var det är? :)

    SvaraRadera
  2. Härligt, med en lååång höstpromenad!

    Förresten, du som är yogaguru, är du bekant med att man använder rösten när man andas ut? Vi gjorde det idag på mamma-barn yogan och jag blev lite förvånad. Inte helt oväntat i och för sig, för jag märkte att man kunde hålla ut andetaget mycket längre då. Sen är jag fortfarande lite av en nybörjade, så det finns mycket kvar för mig att lära.

    SvaraRadera
  3. inte undra på att du nästan behövde shorts! låter helt underbart, så hade jag gärna tillbringat min gårdag...

    SvaraRadera
  4. Långpromenader är riktigt underbara. Speciellt en fin höstdag!

    SvaraRadera
  5. Konstigt nog har jag inte träningsverk eller ont i fötterna idag. Snacka om maratonpromenad!
    Men som vi sa, det var bara de sista 5-6 kilometrarna vi hade kunnat skippa, annars var det toppenskönt.

    Idag blev det en betydligt kortare promenad.

    Lycka till idag med mötet!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Minna - Stora och lilla Knapersta är väl byggnade på Långholmen om jag inte minns helt fel. Kul att du är där ibland. Vad är det för bilder som du hjälper din mamma att sälja? Foton, målningar, teckningar??

    Elma - Jag använde min röst mycket i min förra yoga. I ashtangayogan, som jag praktiserar nu, använder vi oss bara av en stark andning, inte rösten. Vad är det för yoga du går på?

    Fru A - ja, jag kan verkligen rekommendera en sån lång härlig promenad en härlig höstdag. Gjorde underverk för kropp och själ.

    Marie - ja, visst är de, helt fantastiska.

    Edvins mamma - ja, det var verkligen en maratonpromenad. Mannen sa att vi lugnt gått 2,5 mil, och det kanske vi faktiskt gjorde.
    Ingen träningsvärk här heller, och fötterna mådde bra av fotbadet så de är som vanligt idag.
    Tack för lyckönskningen, men skit-chefen bokade av. Vi ska nog ses på torsdag istället. Typiskt.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jajjemen, stora och lilla knapersta har vi varit många gånger. alldeles bredvid fängelset :) mamma är konstnär (www.kerstinwestin.com)

    SvaraRadera
  8. Åh, det låter helt ljuvligt! Jag älskar hösten! Jag som inte är hemma och umgås med barn utan är inlåst på jobbet hela dagarna får nöja mig med min 35-minuterspromenad på morgonen. Men den är inte fy skam heller :)
    Jag gillar din blog, fortfarande!

    /C

    SvaraRadera
  9. Minna - vad duktig hon är, din mamma. Var inne på sidan och kikade :)

    C - Dagliga 35-minuterspromenader är verkligen inte fy skam. Låter som en bra start på dagen.
    Kul att du gillar min blogg, det gör mig glad!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!