fredag, september 14, 2007

Veckans bokfemma

Jag önskar att jag hittat den tidigare. Men först nu är jag medlem i Bokfemman.

Veckans tema är kokböcker. Välj 5 favoriter bland både matlagning och bakning.
  • Alltid hungrig, Renée Voltaire - Min köksguru. Hon är hälsofreak och yogafantast och lagar lika god mat som hon är trevlig.
  • Vegetariskt, Mat från Trädgårdscaféet Slottsträdgården Ulriksdal - Min oas. Här har jag suttit många. långa luncher och fullkomligt frossat i allt gott. Hemma frossar jag i recepten.
  • Bonniers stora kokbok - Det är inte alltid jag kommer ihåg vilken grad som julskinkan ska ha, eller hur man kokar frikadeller. Då kollar jag här.
  • Ayurvedisk vegetarisk kokbok, Cecilia Kjerrulf - För att jag borde äta ännu bättre
  • Andra mosboken. Johanna Westman - Tips för stora och små. En ny favvo i kökshyllan.



12 kommentarer:

  1. Kräftpastan du bjöd på idag hade platsat i vilken kokbok som helst! Gott!

    Edvin fick äggröra med kokt skinka när vi kom hem. Receptet hittade jag i Andra Mosboken.

    Ha en skön helg, om någon timme styr vi kosan norrut!

    Kram till Signe och dig!

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt att ta del av dina favoriter! Har tre av böckerna, men har aldrig lagat nåt ur "Alltid hungrig". Har du några favoritrecept där som du kan tipsa om? Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilka roliga böcker! Första och Andra Mosboken är jag jättenyfiken på. Är de lätta att följa eller hamnar de bara i bokhyllan?

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du hänger med på Bokfemman!

    Dina val verkar spännande. Alltid bra med tips på nya kokböcker för såna kan man aldrig få för många av.

    SvaraRadera
  5. Jag är också med på bokfemman denna veckan, tack vare att jag läste om det här :)

    SvaraRadera
  6. hej. lade till dig på min numera skyddade blogg med din gmail adress... så du kan läsa. nu hinner man inte mkt mer än bebis.. underbart!! ;-) Tack för gratulationerna....

    SvaraRadera
  7. jag har funderat på mosboken, kul att du rekomenderar den!

    SvaraRadera
  8. Edvins mamma - kul att kräftpastan föll dig i smaken :) Och hoppas att helgen i norr har varit bra.
    Äggröran är suverän, Signis gillar den också!

    Sandra - åh, jag har en massa favvorecept, det finns en god lasagne, smaskiga maränger, nyttigt bröd osv. Mejla om du vill ha mer precisa recept, dvs vilken sida du hittar vad på. Kram

    Elma - första mosboken är bara en pekbok för bebisen. Andra mosboken är den med recept, och de är hur enkla som helst. Rekommenderar verkligen att köpa dem!

    Malin - tack för inlägg, jag diggar ju verkligen din idé med bokfemman och ser fram emot denna veckas :)

    Jolla - kul att jag kunde tipsa, visst är idén bra!

    Superquinnan - å vad glad jag blir att jag får fortsätta följa dig o Isak på bloggen. Tack för förtroendet!

    Frida - det är bara att slå till!

    SvaraRadera
  9. Åh jag mailar såklart framöver!
    Kram och tack

    SvaraRadera
  10. Sandra - då ser jag fram emot meejl :)

    SvaraRadera
  11. Passa dig, bokfemman är knark ;) Gillar också Renée Voltaire. Har funderat på mosboken men bestämde mig för att den var onödig men det kanske är fel.

    SvaraRadera
  12. e - jag vet, bokfemman är verkligen knark :)
    Jag tycker inte att mosboken är onödig, men det är förstås en smaksak :)

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!