torsdag, november 29, 2007

Lite otrevligt. Och annat trevligt.

650 kronor.

Så mycket kostade det.
För att få veta att jag måste punga ut med ytterligare knappt 4000 kronor.

Jag avskyr verkligen att gå till tandläkaren.
Det är sällan trevligt.
Det är sällan billigt.

Tack och lov har jag en grymt duktig, mjuk, behaglig och trevlig tandläkare. Det behöver den lilla femåringen inom mig som helst vill att någon följer med och håller handen när jag ska putsa, borra och ta bor tandsten.

För övrigt så kommer mina systrar på besök snart. Och stannar över helgen. Vi ska julshoppa på stan, gå på Skansens julmarknad, dricka vin och bara gotta oss. Så är jag inte här så vet ni var jag är.

14 kommentarer:

  1. Oh, stackare! Tandläkaren drar jag mig för att besöka. Eller gjorde förut. Efter sommarens TVÅ rotfyllningar har jag lovat mig själv att gå regelbundet hädanefter. Inte fega ur. Jag är en stor tjej nu. Snart 38 och ett halvt.
    Vad-du-var-duktig-kram!

    SvaraRadera
  2. Och min lillasyster kommer i morgon. Härligt med systrar.
    Ska ni neråt landet under mellandagarna så vet ni var vi finns...

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Tur att det blir något trevligt efter tandläkarbesöket. Har själv två systrar, så jag vet hur mysigt det är. Ha en riktigt trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Ett tips gällande tandläkarbesök; är att beställa tid hos tandhygenisten, billigare undersökning och om man har hål så skickar hon en vidare till tandläkaren. Hoppas att du får en trevlig helg med syrrorna!

    SvaraRadera
  6. Usch! Jag avskyr tandläkaren... men inser att jag får sluta med det så lillan får en positiv känsla kring tandläkarbesöken.

    Trevlg helg! Låter mysigt :-)

    Jessica
    http://invited.blogg.se

    SvaraRadera
  7. Jobbigt med tandläkarbesök! Inte bara att det är "otrevligt" det ska kosta skjortan oxå...

    Hoppas ni får en härlig helg!

    Kram,
    AnnaSv
    http://annasv.blogg.se

    SvaraRadera
  8. Brrr, jag ryser! Hoppas att du får ett varmt och skönt minne från systrarnas besök att värma dig med när det är dax för borren!

    SvaraRadera
  9. tandläkarbesök är jobbiga. Kostsamma och otrevliga, ja.
    Systrar är underbara!
    Hoppas ni får det riktigt mysigt! och trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Vilken myshelg du har inplanerad! Hoppas ni får lite snö, så där lagom, när ni ska på Skansen.

    SvaraRadera
  11. ååååh, inser att jag har förträngt tandläkaren i... kommer inte ens ihåg hur många år. skit också!

    SvaraRadera
  12. Jag var till tandhygenisten idag, hon kollade tänderna, skrapade bort lite tandsten och flourlackade sen allt. Till priset av 421 kr. Hade räknat med mycket mer, så det kändes "billigt", även om det är mycket pengar.

    SvaraRadera
  13. Hej!

    Jag kan inte låta bli att lämna en rad efter mig innan jag går. Vad jag vill säga är helt enkelt att jag gillar hur du skriver.

    Hoppas du får en ljus första advent ;-)

    /Skatan

    SvaraRadera
  14. Min stora lilla värld - två rotfyllningar låter INTE kul. Men nu är ju även du duktig och går regelbundet....eller?!

    Kaffeflickan - systrar är det bästa som finns. Dessvärre åker vi uppåt i landet under jul så vi lär inte få till någon vinpimpling nu heller...Men TACK för erbjudandet!

    Fröken Fräken - härligt att även du har två systrar. Och hoppas att din helg var/är bra!

    Linda - Tack för tips! Allt som gör livet billigare och enklare att leva är perfekt.

    Jessica - jag vet, det gäller att visa sig vuxen och stor och mogen när man har barn. Även när det gäller tandläkaren. Kommer att bli tufft för mig. Huah!

    Annasv- ja, det är verkligen svindyrt att gå till tandläkaren även om FK betalar en del. Trevlig helg till dig också!

    Leos pappa - ja, jag får verkligen tänka så när det är dags att borra på tisdag, att syrrornas besök gav så mycket energi. Tack för kommentar!

    Attle - tack och lov att man kan kombinera i livet :)

    e - vet du, det REGNADE, när vi var på Skansen, vi som längtade efter lite snö. Men det var mysigt ändå :)

    Alvas pappa - oj, då är inte min man ensam om att ha förträngt det. Han har typ inte gått på tio år! Hoppas att det var något färre år sen du var där sist.

    Linda - härligt! Grattis!

    Skatan - åh, TACK, vad glad jag blir! Och så blir jag nyfiken på din blogg, så jag ska genast surfa in och kolla hur en skata lever :)

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!