onsdag, november 28, 2007

En god gärning

Jag har tänkt på det länge.
Nu har jag slagit till.

Och vill även slå ett slag för detta i bloggen.
Varje månad kommer jag och min lilla familj att ge bidrag till välgörande ändamål.

Vi har så vi klarar oss. Och lite till.
Av det där lite till kan vi ge ganska många slantar till de som inte har det lika bra.
Så från och med nu kommer ni i högerspalten att se vart vårt bidrag går just nu.

Såhär i juletid (och självklart annars också) är det dags att skänka många tankar till de som verkligen behöver det.

8 kommentarer:

  1. Bra initiativ! Vi har ett fadderbarn och både Per o jag är världsföräldrar (åt unicef) så det får räcka. Visst kan man alltid ge mer, men nu får det vara bra såhär. Det känns lite bättre att vara världsförälder och fadder när jag inte ger tiggare pengar. Jämnar liksom ut sig ;)

    SvaraRadera
  2. Grymt bra och viktigt!! Då både jag och min sambo är studenter finns inte pengarna för oss just nu, det är knapert som det är. Men min familj har haft fadderbarn osv hela min uppväxt så jag kommer också att göra något sånt så fort jag får möjlighet! Som sagt, bra initiativ!

    SvaraRadera
  3. Tack. Nu fick jag en spark i rumpan. Vi har pratat om det så många gånger. Mannen tog upp det senast i lördags att vi måste ta tag i det här. Ikväll skickar vi en slant till Läkare utan gränser.

    SvaraRadera
  4. Åh vad bra gjort!

    SvaraRadera
  5. Good for you! Visst känns det skönt i själen att hjälpa andra?! Hoppas att många har råd att få känna den känslan.

    SvaraRadera
  6. Minna - åh vad bra. Vad duktiga ni är. Heja er! Och visst är det som du skriver, man kan ju inte ge till alla, det funkar inte.

    Jolla - nej, ibland är det svårt när pengarna inte räcker till. Förstår absolut att ni lägger pengarna på något annat. Men bra inititativ av din familj. Och jag är övertygad om att du kommer att fortsätta den traditionen.

    E - härligt att jag kunde ge dig en liten spark i rumpan :) Läkare utan gränser är BRA!

    M - ja, tack, så känner jag också!

    Helen - ja, skönt i själen känns det. Och i kroppen också :)

    SvaraRadera
  7. vi ger bort en get i julklapp via action aid till min brorsdotter :-)

    SvaraRadera
  8. Superquinnan - åh vad bra, vilket bra julklappstips!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!