torsdag, februari 21, 2008

Middag och barnbloppis

För några år sedan pluggade jag journalistik på Poppius. Det var på den tiden då jag drömde om en journalistkarriär. Sedan jobbade jag något år på Sveriges femte största dagstidning. Och fick nog.
Men vännerna från studietiden finns kvar. Och ikväll ska vi ses. Och äta middag. Och prata om allt som vi brukar prata om. Och lite till.
Jag längtar redan.

För övrigt vill jag tipsa om barnbloppisen som Att bli mamma kläckte idén till och som jag och några andra mammor nappade på. Skynda att fynda.

7 kommentarer:

  1. Hoppas ni bokar La Lunch... Jag ser till att kunna... Halv grek är ju kanonstället!!!

    SvaraRadera
  2. Kikar in och säger hej!
    Jag har också gått på Poppius... :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har också gått på Poppius! :) Kul, nu är bloppisen igång. Men jag inser just att alla jag känner har barn i Lydias ålder eller större. Vi måste hitta fler marknadsföringskanaler utanför våra egna kretsar..

    SvaraRadera
  4. Happy Muffin - shit, det glömde vi helt bort. Vi pratade om allt annat. Typ. Och jag var inte hemma förrän strax efter 23. Jag som brukar sova sen länge när klockan är så mycket. Men trevligt hade vi.
    Och idag lunchade jag på Rappnes. Med en kollega. Mycket trevligt. Och mycket dyrt. Men värt varenda krona.

    Sara - kul att du gått på Poppius!

    Kajsa - ännu en Poppius-kompis. Kul ! När gick du? Jag gick mellan 2000-2002. Tog fyra kurser.
    Och ja, det där med bloppisen håller jag med om. Själv har jag ju inte ens lagt ut några bilder än. Det får bli i helgen. Om jag orkar slåss med alla kartonger i källaren.

    SvaraRadera
  5. Hej, hoppas du hade en härlig middag med vännerna. // C

    SvaraRadera
  6. Jag hoppas också att du hade en underbar kväll! Vilken bra idé med barnbloppisen! Ha en skön söndag vännen! Kramis

    SvaraRadera
  7. Camilla - middagen var perfekt. God god mat och mysiga samtal :)

    Mitt liv precis som på film - tack, ja kvällen var fantastisk. Och blev alldeles för sen. Men det får det vara värt. Du får se till att shoppa från vår bloppis :)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!