tisdag, februari 19, 2008

Oroväckande

Signe har varit dålig i några dagar. Trött. Dålig i magen. Inte sig själv.
Igår berättade min mamma att Signe varit så trött att hon hämtat sin snuttekudde och lagt sig raklång på köksgolvet. Det är inte likt Signe.

Inatt blev mannen dålig.
Och nu sitter jag här, strax innan lunch, och känner mig alldeles illamående, inte det minsta hungrig och med en begynnande värk i fingrarna. Det är ofta ett tecken på att jag håller på att bli sjuk.

Jag borde åka hem och lägga mig i soffan hos resten av familjen.

Uppdatering: Jag åkte hem. Något tidigare än jag brukar. Tankade bilen. Handlade. Lagade lax med västerbottenmos och spenat. Badade med Signe. Diskade och plockade undan. Såg måndagens inspelade avsnitt av Anna Pihl. Sen däckade jag. Helt. Strax innan nio.
Natten blev sådär. Signe sov tvärsöver mig och mannen. Men nu är jag på jobbet igen. Hyfsat pigg. Vi får se hur det går.

11 kommentarer:

  1. Usch, vad trist att höra. Det är verkligen hemskt när ens barn är hängigt och inte sig själv.

    Hoppas Signe och M piggar på sig snart och att du slipper bli sjuk!

    Kram från oss!

    SvaraRadera
  2. åk genast hem till familjen och soffan! krya på er!

    SvaraRadera
  3. Inta soffan och tillfriskna snart! Hela stan verkar vara däckad i olika hemska farsoter...

    SvaraRadera
  4. Nej, vad trist att ni blivit sjuka! Jag evt precis vad du menar med ont i händerna och även i resten av kroppen brukar jag få ont. Skitskumt känns det! Både jag och William är förkylda och han är gnällig, klängig och sover mycket. Värst är det ju att se honom må dåligt. Jag förstår nu hur det känns. Stackars lilla sötnosen Signe! Jag hoppas att ni kryar på er snart! Många värmande kramar från mig och Wille!

    SvaraRadera
  5. Åh, vad tråkigt. Krya på er!

    SvaraRadera
  6. Soffan låter som en bra idé. Inte värt att trötta ut sig om man håller på att bli sjuk. Krya på er allihopa!

    SvaraRadera
  7. Du det där låter bekant...vi har just genomlevt en rejäl omgång med magsjuka här hemma. Allihopa. I tur och ordning. Det var verkligen inte roligt!

    Hoppas ni klarar er lindrigt!

    SvaraRadera
  8. Usch, alla verkar ha magsjuka nu! Kanske skulle man sätta sig själv i karantän nån månad tills säsongen är över?

    SvaraRadera
  9. Edvins mamma - Jag klarade mig, verkar det som. Och Signe är pigg som en mört. Det är värre med mannen. Men han överlever ;)

    Fru A - tack!

    Anna funderar - ja, det flaxar omkring en massa läskiga bakterier här och där. Som tur är verkar det som jag klarade mig. I alla fall den här gången

    Mitt liv precis som på film - pussa Wille från mig så att han blir frisk från förkylningen lite snabbare :) Kram!

    Minna - tack snälla

    Kajsa - ja, soffan blev det. Jag däckade strax innan nio. Men nu mår jag hyfsat okej.

    Anonym - ja, det här verkar vara något annat än magsjuka. Tack och lov.

    Frida - karantän låter som en bra idé :) Men nu verkar vår lilla sjukdom inte vara magsjuka. Tack och lov.

    SvaraRadera
  10. Åh, hoppas Signe mår bättre och att du klarar dig undan. Maginfluensa är inget man vill ha!

    Bra att du åkte hem tidigare än vanligt, det ska man göra när det börjar kännas knasigt.

    /C

    SvaraRadera
  11. C - jag klarar mig, det är jag ganska övertygad om(peppar, peppar ta i trä). Jag vill definitivt inte ha maginfluensa.
    Ja, det var lyxigt att åka hem tidigare.
    kram till dig

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!