lördag, mars 29, 2008

Väntan och längtan

Det är de här dagarna strax innan mens som är de värsta. Och de bästa.
Det värsta är väntan. Det bästa är längtan.

Någonstans inom mig är jag alltid gravid de här dagarna. Jag tycker alltid att brösten ömmar lite mer än vad de brukar göra strax innan mens. Jag inbillar mig att pms-besvären inte varit lika tydliga den här gången, att magen inte varit lika svullen, ja helt enkelt att jag nog faktiskt lyckades bli gravid någon av de där få gångerna som mannen och jag hade sex.

Varje månad hoppas jag. Varje månad blir jag besviken.

Med största sannolikhet blir jag det även den här månaden.

15 kommentarer:

  1. Det där känner jag väl igen. Jobbigt och härligt på samma gång, precis som du skriver...

    SvaraRadera
  2. Hmm jag brukar också känna mig gravid ibland, alltså verkligen som om jag har ett litet liv i magen. Men det är ju en omöjlighet eftersom jag fn inte har någon partner.. Kroppen är ganska fantastisk sak egentligen som kan förmedla så mycket..

    Vi får hålla tummarna att det ligger ett litet knyta i din mage!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jsg önskar av hela mitt hjärta att du, som är en sån varm, klok och kärleksfull mamma, ska få dela med dig av allt det fina inom dig till ännu ett barn. Minst.
    Kram. Nej förresten, flera kramar!

    SvaraRadera
  4. Jag håller med Jenny och håller all mina tummar och tår för din och mannens skull. Och jag tror verkligen att det kommer att ge frukt... En stor, stor varm kram från mig.

    SvaraRadera
  5. Fy fan, jag är inte avundsjuk. Det där är inte kul och något jag helst inte vill komma ihåg. Hoppas att du får en glad överraskning. Kram.

    SvaraRadera
  6. Att kunna känna i kroppen, och våga hoppas är styrka. Jag håller tummarna för att det blir som du önskar snart snart, och att du kan slappna av. Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag håller också tummarna! Kram

    SvaraRadera
  8. Även jag håller tummarna! Snart är det er tur!

    Kram,
    AnnaSv

    SvaraRadera
  9. Jag håller tummarna och hoppas med er! Hoppas hoppas hoppas det blir ett plus denna gång!

    kram från Karlstad

    Elma

    SvaraRadera
  10. Ankie Fontän - Förstår att du känner igen det. Och ja, jobbigt och härligt är det. Mest jobbigt. Just nu.

    Hanna - ja, kroppen är fantastisk och fascinerande. Verkligen. Tack!

    Jenny- tack vännen, för fina ord. Kramar tillbaka. Många.

    Sandra - tack för tummar och tår :)

    E- nej, det är verkligen inte kul. Och jag försöker att inte göra det till en kamp, men det är fan svårt.

    Anna - tack snälla för dina ord!

    Johanna och Annasv - tack för era tummar!

    Elma - tack snälla!

    SvaraRadera
  11. Vet exakt hur du känner. Har själv varit där varenda månad i snart ett år...
    Hoppas att du får din önskan uppfylld snart!

    Kramar från
    C

    SvaraRadera
  12. C - åh vännen, jag vet hur det där är. Den här gången känns det inte riktigt lika tufft för mig eftersom jag har Signe hos mig. Men jag minns de där tunga och långa åren innan hon kom. Jag hoppas, hoppas, hoppas och håller tummar och tår för dig/er. Kram tillbaka.

    SvaraRadera
  13. Jag känner verkligen igen mig. Jag och min sambo kämpade i ca 2år, där ett missfall tyvärr oxå inträffat men nu är jag gravid igen. Är i v9. Så nu håller jag tummarna för mig själv att det ska gå vägen. Nästa vecka ska vi få kolla på "pysen". Jag hoppas verkligen för eran skull att ni slipper vänta länge till. Lycka till! Och Signe är verkligen en jättesöt liten tjej :) Kramar Jenny

    SvaraRadera
  14. Håller verkligen tummarna för dig (er)!!

    Är ju själv inne i den här underbart frustrerande karusellen och vet hur det känns att längta. Förhoppningsvis ska ni inte behöva vänta på plusset så länge till!

    Stor kram från Sandra

    SvaraRadera
  15. Jenny - Och jag håller också tummarna för att det ska gå vägen. Stort lycka till. Och grattis!

    Sandra - ja, du vet ju hur det känns. Och förhoppningsvis ska ni inte heller behöva vänta så länge. Jag håller alla tummar och tår som jag och Signe har :)
    Kram tillbaka

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!