fredag, mars 28, 2008

Förändring

När jag kom hem efter en shoppingrunda igår och stolt visade upp min nya svarta stövlar tittade mannen på mig, länge, och sa sedan, ganska strängt:
-Nej, nu räcker det. Du får inte plats med mer saker i dina garderober!

Han har rätt. Vi bor i en trea från trettiotalet med lite förvaringsmöjligheter och det rimmar illa med min förkärlek för shopping.
Så - nu har jag bestämt mig. Jag ska sälja ut det som inte längre får plats hemma hos oss. Kläder och prylar och annat smått och gott säljes eller bortskänkes i min bloppis. Du hittar den här. Välkommen.

11 kommentarer:

  1. Skitsnygga skor!! Särskilt dom bruna längst ner... trånar.. Men du har mindre fötter än mig, så det är kört. Tyvärr. Annars hade jag LÄTT ställt upp och tömt din garderob med dig.

    SvaraRadera
  2. Vad kul. Hoppas att du även tar dig tid för barnbloppisen. :)

    SvaraRadera
  3. Helt rätt :) Ut med det du inte använder, feng shui!

    SvaraRadera
  4. *ler* Du har mer skor och väskor i din bloppis än vad jag har i mina garderober ;)

    Det är bra att rensa. Fundera på vad man verkligen behöver. Både inuti och utanför.

    *kramar*

    SvaraRadera
  5. Hihi Maria, snacka om att älska stövlar och väskor :-) . Himla kul med bloppis, ska hålla koll! Kram

    SvaraRadera
  6. Hanna - attans då, annars hade ju kunnat shoppa de där bruna stövlarna. De är fortfarande till salu.

    Att bli mamma - ja, den är mitt ständigt dåliga samvete. Jag ORKAR bara inte gå ner i källaren och rota efter alla kläder. Men jag borde. Jag ska. Jag måste. Jag vill.

    Annie - Ja, nu får jag ju plats med din fina tröja i garderoben. Vilken tur va?

    Hanna - usch, nu får jag dåligt samvete. Jag shoppar verkligen alldeles för mycket. Men jag håller med, rensa är bra, både utåt och inåt.

    Sandra - ja, håll utkik. Man vet aldrig vad som dyker upp. Jag funderar på att skänka bort en del prylar också.

    SvaraRadera
  7. Det är bra att rensa, slänga och skänka och kanske sälja också för den delen. Själv har jag plockat ihop två kassar från barnens garderober idag, en som ska slängas och en som ska skänkas. Man känner sig så nöjd efteråt!

    Lilla P

    SvaraRadera
  8. Nej! Ha inte dåligt samvete! Det är inte heller bra. Sånt har man så mycket av ändå.

    Jag försöker tänka yogiskt (och kristet) - att inte värdesätta saker så mycket, det är inte det som är det viktiga i mitt liv. Men jag vet ju inte hur det skulle vara om jag hade pengar, då kanske jag också skulle ha svårt att inte shoppa.. Jag har ju lite hjälp på det sättet, det kan jag faktiskt tacka försäkringskassans låga ersättningar för :)

    SvaraRadera
  9. Lilla P- ja, jag känner mig också nöjd. Och ännu mer nöjd skulle jag känna mig om någon ville köpa det jag säljer :)

    Hanna - Nej, jag har egentligen inte dåligt samvete. Snarare fick jag mig en tankeställare. För jag borde spara mer pengar. Faktiskt. Både till mig själv, Signe och de i världen som inte har det lika bra som jag. Jag är relativt slarvig med min lön. Borde inte vara det.
    Och jag lider med dig, FK är verkligen inte att lita på. Däremot TROR jag på DIG. Men det vet du. Kram och trevlig helg.

    SvaraRadera
  10. Å, så mycket snyggt. Tyvärr verkar du precis som alla andra bloppare vara en liten människa, åtminstone med små fötter. Eller i alla fall mindre än mina ;) Lite bitter blir jag. Men om jag inte nyligen slagit till på en Åsa Westlund-väska så hade nog den bruna fått komma hem till mig. Just nu är det väskförbud. Men jag fortsätter hålla koll, det ser lovande ut :)

    SvaraRadera
  11. e - åh vad synd. Verkar som om ingen har storlek 36 för jag har inte fått någon aspirant på mina fina skor. Så de får väl bo kvar ett tag till i min garderob.
    Åsa Westlund-väska är inte helt fel, men annars hade det ju såklart varit roligt om min bruna väska flyttat hem till dig. Men nu verkar det som om den kommer att flytta hem till Josefine. DET är kul.
    Och ja, fortsätt gärna att hålla koll. Man vet aldrig :)

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!