måndag, april 28, 2008

Time to go...

Imorgon åker vi. Till Seattle. Och sedan vidare med bil i ytterligare två timmar. Till den lilla hamnstaden Port Townsend. Där tillbringar vi sedan tio dagar. Hos den familj som mannen var utbytesstudent hos för en herrans massa år sedan.

Och i alla dessa år har de hållit kontakten. De har varit här. Och vi har varit där. Det gör också att vi inte känner någon press att åka runt och upptäcka omgivningarna eftersom vi gjorde det förra gången.

Men jag drömmer ändå om ännu en späckhuggarsafari och en tur till Cascade Range i närheten. Fiskmarknaden inne i Seattle var också en upplevelse. Och att bada i havet, strax intill ett indianreservat och med valar simmandes längre ut.

Men mest av allt vill jag bara strosa omkring bland alla gamla hus, ta bilfärjan ut till öarna intill och sitta på verandan med min morgonkaffe och se ut över Stilla havet.

På återseende!

19 kommentarer:

  1. Det låter helt underbart! Trevlig resa och på återseende, kommer att sakna dig i bloggvärlden. Men du är väl inte borta allt för länge?! ;-)

    SvaraRadera
  2. Av hela mitt hjärta önskar jag er en fantastisk resa!

    Vad härligt att du och Signe hade en sån fin dag. Sånt ger energi.

    Och du, molningar i magen kan ju faktiskt vara ett graviditetstecken! Jag håller tummarna! :-) Här sket det sig den här månaden, så det blir nya tag.

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Ni kommer få en underbar resa!
    Tack för dina fina kommentarer i min blogg!

    Stor kram!
    C

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni får en härlig resa! Det är ju ett strålade upplägg - en resa precis så där "hemma-hos-infödingarna" som jag drömmer om att alla resor ska vara.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Önskar dig, Signe och maken en fantastisk resa. Njut och var där! kram

    SvaraRadera
  6. Åh, hoppas att ni får det ordentligt ljuvligt! Jag ska tänka på er när jag ligger inomhus och hostar medan solen skiner utanför fönstret.

    Och jag håller tummarna, som vanligt.


    Hör av er när ni kommer hem igen, så kanske vi kan träffas?

    massa kramar

    SvaraRadera
  7. Åh herregud vad härligt det låter! Ha en riktigt mysig resa å det är så rätt som du säger - att inte känna någon press att åka runt på massa grejer osv. Jag ÄR avis!!! Kram Johanna

    SvaraRadera
  8. Jag blir galet avundsjuk!!!
    Ha en underbar resa!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Späckhuggarsafari ! Hoppas ni får se dom denna gång ! Men du, visst är det gott, vilken delikatess... Hoppa över allt rödvin den här gången så du vet vilken fisk du äter... Ha ha ha ! Trevlig resa ! Kram Helena

    SvaraRadera
  10. Åh vad härligt! Hoppas verkligen ni får det mysigt hela familjen!

    SvaraRadera
  11. Ååh vad härligt! Vilket ställe att vara utbytesstudent på. Och att komma tillbaka till! Ibland undrar jag vem som kom på idén att skicka mig till en håla i Alabama. Vad är fiskmarknader och indianreservat mot kor, bönder, pick-uper kor, en och annan bensinstation, mer kor. Sa jag kor?

    SvaraRadera
  12. Njuuuuuuuuut! Stora kramar, hoppas att flygresan går bra.

    SvaraRadera
  13. Lovely, lovely! Jag önskar att ni får det underbart och får göra det som längtan bultar hetast för.

    SvaraRadera
  14. Hoppas at ni får en underbar resa full med roliga upplevelser men också tid att bara vara. kram

    SvaraRadera
  15. Låter alldeles underbart!
    Njut maximalt!

    Kram!

    SvaraRadera
  16. Trevlig resa, hoppas att ni får en jättefin semester tillsammans!

    SvaraRadera
  17. Jessica - Gulligt av dig att sakna mig. Och du har ratt, sa lange ar jag inte borta.

    Jenny skriver - Ja, att vara med Signe ger alltid energi. Och har far jag en massa sadant. Underbart!
    Och vad trakigt att det inte blev bebis for er den har manaden, nya tag far det bli :)

    c - ja, det kanns redan som om resan ar underbar. Alldeles fantastisk. Och varsagod, jag gillar att lamna kommentarer i din blogg

    Min stora lilla varld - japp, de har resorna ar bast, att bara leva som de som bor i landet gor

    Ankie - tack! Och jag ar har, varje dag, i nuet

    Hanna eat world - men din stackare som ligger inne och hostar. Jag hor av mig nar jag ar hemma igen, vore valdigt kul att ses

    Johanna - ja, det ar onekligen helt fantastiskt, en riktig lyxresa. Bara det att fa frukost och lunch och middag serverad och bara vara. Underbart!

    Lilla P - tack!!

    Attle - ah, galet avundsjuk behover du inte vara, bara lite, lite avundsjuk. For det ar verkligen underbart har!

    Helena - haha, nu var du allt valdigt rolig va?! Inga spackhuggare an sa lange, varken i magen eller i havet, vi far se hur det gar. Kram till dig

    Kajsa - tack! Och mysigt har vi det, hela tiden :)

    Karin med mexarna - Kor som ar sadana trevliga djur :)

    Minna - flygresan hit gick forvanansvart bra! Det tog oss sexton timmar, sammanlagt, att ta oss fran Stockholm till Port Townsend. En rejal resa, men Signe fixade det galant, var glad och nyfiken hela tiden. Och lite trott emellanat

    Anna ser dej - ja, har foljer vi hjartat den storre delen av tiden. Ljuvligt!

    Annasv - tack!

    Camilla - precis sa har vi det, vi upplever en massa SAMTIDIGT som vi bara ar. Kan inte bli battre.

    Sandra - tack. Vi njuter :) Kram till dig

    Anonym - tack snalla!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!