lördag, maj 17, 2008

Slutet på vecka 7

Den är planerad till de allra första dagarna i januari. Parveln i magen. Om allt går som det ska.
Men jag är trygg i tanken att det kommer att gå bra, oavsett vad som händer. Det är liksom så jag ser på livet.

Jag är illamående större delen av tiden, vansinnigt trött och konstant hungrig. Men mest av allt är jag lycklig. Och förväntansfull.

Tack alla för fina ord, kommentarer, mejl och telefonsamtal. Jag är evigt tacksam!

(Tacksam blir jag också om min kära kollega A inte basunerar ut detta högt på jobbet. Ännu. Jag vill vänta ett tag innan jag berättar det)

22 kommentarer:

  1. Hoppas att din lilla hemlis blir bevarad på jobbet. Man vill ju liksom välja tillfälle själv, eller hur...

    SvaraRadera
  2. Du vet, jag har inte ens tänkt på att du inte skrivit huruvida du har fått mens eller inte. Du har ju för bövelen varit i Seattle, så då kanske man inte kommer ihåg att uppdatera bloggen med mensfakta.. Men hursomhelst, så är det ju superkul!

    Själv tänker jag vänta.. Minst 2 år till. Eller kanske ett..

    SvaraRadera
  3. Åter igen vad under bart att få känna den där pirriga förväntan (genom illamåendet :)

    SvaraRadera
  4. Håller med e, vad underbart att få känna känslan igen!
    Jag ska kolla ang nästa lördag, vad roligt! Vad pratar vi för tider? Finns det alternativ dag om det inte funkar?
    Kram kram kram!

    SvaraRadera
  5. Grattis! Vad härligt med en liten i magen. Vi ska också snart börja försöka få ett syskon till Melvin

    SvaraRadera
  6. Jättestort grattis, vad roligt!

    Då kan jag följa din graviditet som bara ligger en dryg månad senare efter min egen, kul!

    Alexandra

    SvaraRadera
  7. Hej och verkligen grattis! Känns lite konstigt att bli så glad för någon som man aldrig träffat...Hursomhelst ska det bli spännande att få följa med på din resa! Är övertygad om att allt kommer gå bra!
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Åh det låter ju som du mår precis som du ska :-) . Och det vore ju fantastiskt kul att få dra barnvagn tillsammans... Oj så jag hoppas att allt går bra för oss båda! Kram

    SvaraRadera
  9. Stort grattis! Jag har följt din blogg ett bra tag... lite vid sidan om så här.

    Det är härligt med syskon. Själv har jag tre underbara barn!

    Lycka till nu!
    /Malin

    SvaraRadera
  10. Blir så glad för din skull när jag läser om lilla pyret i magen!

    SvaraRadera
  11. Jag måste återigen säga att jag är SÅ glad för din och för er skull! Ni är världens bästa föräldrar och era barn kan skatta sig lyckliga som man brukar säga. Tänk att Signe ska bli storasyster :-). Vad kul det blir när hon förstår vad som ska ske :-). En stor varm kram till dig vännen. Det här kommer att gå bra och jag kommer att tänka på dig OFTA! Stackars lilla Wille som har över 40 i feber igen hälsar till sin underbara gudmor!

    SvaraRadera
  12. Anna funderar - ja, visst är det så. Men man vet ju aldrig. Men jag litar på kollegan.

    Hanna - va, du menar att du inte har full koll ;) Nej, herregud, jag förstår verkligen att ni inte hunnit fundera kring detta, det finns ju liksom viktigare saker i livet :)
    Jag skulle nog ha väntat om jag var yngre, men nu har jag fyllt 36 och känner att det är lika bra att köra på, jag vet ju inte heller hur det går, kanske blir det missfall och sen tar det lång tid att bli gravid igen. Så, för att vara på den säkra sidan. Jag vill ju liksom ha fler barn än Signe, om jag får välja och livet vill mig väl.

    e - ja, att vara illamående, trött och konstant hungrig är bara underbart, för det påminner mig om att jag är gravid.

    Jenny - jag mejlar dig, men jag kan tänka mig både lördag eller söndag, och det blir väl mellan 10-15 kanske, eller så länge ni vill. Vi kan ju diskutera upplägg och så. Blir det inte nästa helg kommer jag inte att kunna förrän augusti som det ser ut nu, jag har en hel del inplanerat framöver. Såvida ni inte kan en vardag.
    Kram

    En mölnbobos liv - vad roligt att ni ska försöka få syskon till Melvin. Stort lycka till, och tack för kommentar!

    Alexandra - vad roligt att du också väntar barn. Stort grattis och lycka till. Och du är varmt välkommen att följa min resa via bloggen.

    Pernilla - jag hoppas att du har rätt när du säger att allt kommer att gå bra. Och vad kul att du blir så glad för min skull trots att du knappt vet vem jag är, egentligen, Tack!

    Sandra - ja, jag håller alla tummar och tår för oss båda. Kram till dig

    Malin - härligt med tre barn. Kul att du läser här, det gör mig glad. Tack för kommentar.

    Sandra - Och jag hoppas, av hela mitt hjärta, för dig och din sambo. Kram och tack

    SvaraRadera
  13. A lovar att knipa :) Jag har aldrig nämnt din blogg för någon på jobb, du kan vara helt lugn.

    Superduper grattis till er! Gud va roligt med ett syskon till Signe!
    Vår lilleman var beräknad till den 11/1 -07 och jag kämpade in i det sista för att han skulle bli ett tidigt barn och inte ett sent, men jag lyckades inte. Han blev världens finaste julklapp istället. Så här i efterhand kan det helt kvitta. (Fast kanske får han smygköra moppe nån månad innan han fyllt 15 bara för att lindra mammas liiiite dåliga samvete)

    Lycka till! Jag följer gärna din gravidietet med stor nyfiken även denna gång.

    Kram!

    SvaraRadera
  14. Willes mamma - du hann skriva en kommentar medan jag skrev min :)
    Men stackars Wille som är sjuk, ge honom en stor varm kram från mig. Och en stor varm kram även till dig.

    SvaraRadera
  15. Kollegan A - och du hann också skriva en kommentar medan jag skrev min :)
    Tack snälla för att du låter mig berätta själv. Jag trodde dock inget annat. Men ändå. Tack!
    Och jag minns att du födde precis strax efter att du gått hem från jobbet. Ja, nästan samma dag.
    För mig kvittar det helt, det viktigaste är att jag får ett barn som har rätt förutsättningar att få ett bra liv. Kram till dig

    SvaraRadera
  16. Åh, stort grattis! Snart är du med i tvåbarnsklubben, den är härlig och fantastisk! (även om jag fuskade mig lite in i den med bara en graviditet...)

    SvaraRadera
  17. Vad härligt och fantastiskt att få vänta på! En liten stenbock:D Klart det kommer gå bra. Ska bli härligt att få följa med på resan, den nya stora resan!

    SvaraRadera
  18. Frida - hej och tack! Och jag tycker inte alls att du fuskade dig in i tvåbarnsklubben. Att vänta, föda och uppfostra två barn samtidigt är ju alldeles fantastiskt jättetufft. Kan jag tänka mig.

    Anna ser dej - Japp, en liten stenbock blir det. Förhoppningsvis. Och jag hoppas och tror också att det går bra. Och du, som alla andra, är såklart varmt välkommen att hänga med på den nya stora resan.

    SvaraRadera
  19. Du har schysst inställning till livet. En sån inställning borde fler ha, ja i alla fall jag :)

    SvaraRadera
  20. Anonym - ja, jag gillar ju min inställning. Men jag tror att alla måste hitta sin egen. Eller sno andras, om de hittar någon bra. Så - sno på ;)

    SvaraRadera
  21. Tack så mycket för dina gullig ord!
    Vi ligger just nu i hårdträning. :)

    SvaraRadera
  22. Sandra - Du skulle bara veta hur mycket jag önskar dig den lyckan. Så jag håller alla tummar och tår!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!