fredag, mars 27, 2009

Kniip

Det har varit lite si och så med dagliga promenader och yoga sedan Siri kom. Dels för att vi har flyttat och haft fullt upp med det, och dels för att vi varit så sjuka.
Men det finns en träningsform som alltid finns med mig, varje dag, hur sjuk och stressad jag än är.
Det är bäckenbottensträningen.
Den är en viktig del i yogaträningen men också oerhört viktig under graviditet, efter förlossning och genom hela livet, för alla kvinnor.

Karin Björkegren skriver utförligt och bra om det idag, i sin blogg, och jag länkar dit, för jag vill verkligen dela med mig av vikten av den träningen.

6 kommentarer:

  1. Haha är du ironisk däruppe eller?
    Idag har jag varit inne o läst Karins inlägg om det där, och jag måste säga, att det var väldigt bra skrivet, och jag är jäkligt noga med det där, men fick ändå lite extra push o tips som gjort att jag gått runt som en stelbent zombie idag pågrund av gårdagens knipövningar ;)
    Så tack för inlägget, det där kommer precis i rätt i tiden för mig, även om jag vet att det är lika viktigt alltid, vilket stadium man än befinner sig i i livet!

    SvaraRadera
  2. Oj, där fick mitt dåliga samvete sig en till smäll. Usch, jag borde verkligen sätta igång med det där. Tack för påminnelsen!
    kram!
    C

    SvaraRadera
  3. Fröken blund - jag? ironisk? Kan jag aldrig tänka mig ;) Jag har nog blivit så bortskämd med många och långa kommentarer till de flesta inlägg att jag liksom hajade till när jag inte hade någon kommentar alls. Men så skrev ju du. Kniiiiip på vännen!

    C - äh, du har ju precis fött barn vännen. Låt kroppen vila ett litet tag och knip sedan som aldrig förr :)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!