fredag, december 18, 2009

Lyckliga dagar

Vi har en pulkabacke i vår trädgård. En stor kulle där små barn gärna tar sig nerför på både ena och andra hållet, med pulka eller ej. Det var bland annat det jag föll för när vi bestämde oss för huset. Jag såg framför mig hur vi sådär idylliskt lyckliga sprang upp och nerför backen med barnen i pulka.

Idag gjorde vi det.
Idag var en lycklig dag.
Med glögg och lussebullar som bakats med mycket saffran, mandelmassa och kärlek.

Och med posten den här veckan har det kommit vackra julkort och julklappar från vänner, choklad och böcker från bloggläsare samt gåva från en nygammal brevvän som jag återvunnit.

Och snön. Den ligger överallt. Lyser vit. Och gör mig glad.

10 kommentarer:

  1. Åh, passa på och njut. Spara i minnet. Snö. Vintervackert. :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart, som när vi var små=)

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir att du haft en bra dag! Du fick krama snö istället för träd förstår jag. Tankat kärlek och energi helt enkelt.
    Sköt om dig.

    SvaraRadera
  4. Passar på att säga:
    GOD JUL & GOTT NYTT ÅR påre :) Tack för att du har din blogg och sköt om dig.

    SvaraRadera
  5. :-) Det låter som en riktigt bra dag och härlig vecka i stort.
    Life can be rather good somethimes!! :))
    Kram och trevlig helg.
    /Ingela

    SvaraRadera
  6. Ja, det låter verkligen helt ljuvligt! Så underbart det där att kunna leva sin fantasi och dröm då och då; det gör livet så verkligt magiskt! Kram till dig så här i för-jultid!

    SvaraRadera
  7. Skönt vännen..njut av lyckan..kram

    SvaraRadera
  8. Sköna dagar! Låter ljuvligt vinterlikt. En skön helg önskar jag dig!

    SvaraRadera
  9. Kajsa - tur att det finns lyckliga stunder att spara i minnet.

    Anette - ja, jag blir som ett barn på nytt när det är så här, det är liksom jag och inte barnen som åker mest pulka, gör flest snöänglar och kastar mig i snön. Tur att jag har barn med mig annars skulle väl folk tro att jag är tokig!

    mammaxtre - jajamen, nu kramar jag mer snö än träd!

    Frida - och jag önskar dig en varm jul och ett alldeles fantastiskt nytt år. Kram och tack för att du läser här!

    Fokus mot framtiden - livet är för det mesta riktigt, riktigt bra. Kram och tack för kommentar

    k - ja, det är skönt att leva min fantasi och dröm. Kram tillbaka

    Toril - ja, jag njuter ibland också, nej fel...jag njuter för det mesta. Trots allt.

    Annika - en skön helg har jag haft. Hoppas att du också haft det!

    Nina - jajamen :) Om shanti!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!