måndag, januari 04, 2010

Bomull för själen

Hon är som det, bomull för själen, min vän U.
Vi träffades igår.
Tanken var att vi skulle fika. Jag tog med latte och lussebullar och så kröp vi upp i hennes stora soffa.
Sen blev vi kvar där.
I nästan åtta timmar.

Vi pratade. Och skrattade. Och grät.
Och hon såg min stora trötthet, bäddade ner mig i soffan under ett stort duntäcke och lät mig ligga där, i tystnad och mörker, medan hon gick ut och köpte vegetarisk pizza åt oss.

Sen pratade vi lite till. Skrattade och grät och bara var nära.

Vänner är det finaste jag har. En del mer än andra, men alltid, alltid som bomull för själen.

12 kommentarer:

  1. Vad fint skrivet! Och vad underbart det låter!

    SvaraRadera
  2. Åh, så skönt! Jag hoppas verkligen på att ditt 2010 innebär en rejäl insättning på sömnkontot! Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Visst är det underbart med sådanna vänner!!! Vad lycklig man är med en sån i sitt liv.
    Härligt inlägg!!

    SvaraRadera
  4. Så fint!
    Som bomull är de, vännerna!

    SvaraRadera
  5. Vad underbart med sådana vänner - de är guld värda. Och du är bra som har vett att uppskatta dem så mycket som du gör. Är övertygad om att du är en lika fantastisk vän själv!!

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt!
    Så skönt det låter.

    SvaraRadera
  7. Bomullsvänner är gott å ha...sådana fina stunder växar man lite av tycker jag...på något sätt att man känner sig påfylld å mycket gladare i själen å inte så ensam..Fint att ni fick den stunden tillsammans!

    SvaraRadera
  8. wow. du har en sån förmåga att alltid, vad du än skriver, beröra.

    SvaraRadera
  9. Vänner är som blommor,
    de behöver ständigt vattnas.

    Njut av vänskapen!

    SvaraRadera
  10. Vad härligt med en sådan vän precis när man behöver det som mest.

    När jag åkte till NY med min vännina kände jag mig väldigt omhändertagen. Hon curlade och jag bara njöt av att hon tog hand om mig. Detta då jag verkligen behövde just tas om hand.

    Du skriver väldigt fint i dina inlägg tycker jag.

    Sköt om dig

    SvaraRadera
  11. Jessica - ja, att ha en sån fin är både fint och underbart

    K - ja, jag hoppas också på mer sömn 2010. Året har börjat bra på det planet och jag hoppas att det fortsätter så

    Fokus - ja, utan U hade mitt liv varit betydligt fattigare och tråkigare. Det härligaste är att vi träffats i vuxen ålder, för fyra år sedan, och det sa klick med en gång :)

    Nina - ja, bomullsvänner är bra för kropp och själ

    Ingela - ja, för U är jag nog lika fantastisk som hon är för mig. Och för andra vänner också, kanske ;)

    Evasleva - det är underbart!

    Toril - ja, vissa vänner växer jag mer av än andra. U är en sådan vän.

    Minna - åh, tack, vad fint sagt!

    C - jaaaa. Kram!

    Sue - så är det absolut, det går inte att ta någon (eller något) för given. Det behövs vattnas, både här och där

    Mammaextre - ja, det är det som är så härligt med U, hon vet liksom precis när jag behöver henne som mest. Låter som du har en sån vän också, det gör mig glad. Allt gott till dig!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!