tisdag, mars 16, 2010

Fin under

Igår gjorde jag det. Det som jag tänkt att jag skulle ha gjort för länge sedan. Ja, redan när jag slutat amma Siri.
För det är dags nu. Att slänga ut alla gamla urtvättade, nötta och för stora behåar. Och köpa nytt.
Så det gjorde jag igår.

Jag vågade mig in i den där underklädesbutiken, med experter, och bad om hjälp. Sa som det var - att jag slutat amma och behövde hjälp med en helt ny uppsättning underkläder.

Och expediteten måttade, klämde och kände, bar in olika modeller, klämde och kände lite till. Och en halvtimme senare var jag ganska många hundralappar fattigare men betydligt rikare på underkläder och komplimanger om min finfina kropp.

Ut med det gamla. In med det nya. För den är ny nu, kroppen efter barnen, men jag gillar den. Mycket.

13 kommentarer:

  1. Good for you! Jag älskar att handla underkläder på riktiga underklädesbutiker. Köper alla mina bh:ar i sån affär nu för tiden. Det är verkligen värt det, varje hundralapp, känner jag.

    SvaraRadera
  2. Å vad härligt! Jag kan knappt vänta till den dagen jag får göra det samma! Något jag också vill göra är att köpa ett par riktigt snygga jeans. Mammabyxor är ju sådär kul. Men innan det blir vare sig nya underkläder eller snyggojeans så lär jag få göra sällskap med Paolo några kvartar först.... Kram vännen min.
    Ska ni åka norrut något framöver förresten? Det vore dejligt med lite besök. Vi saknar er vet du.

    SvaraRadera
  3. Åh! Lyllos!!!
    när jag har gått så långt jag kan, och alla kilon är borta, så ska jag unna mig det. det, och en odd molly kofta. sisådetså!
    förresten är vi friska nu. är ni?
    fika nästa vecka kanske?
    kram!

    SvaraRadera
  4. Visst är det underbart! Både att bli omhändertagen i underklädesaffären och att sen känna sig snygg och vara bekväm under.
    Jag gjorde samma sak förra veckan, det är verkligen värt det, även om man hickar till lite när kassan visar fyrsiffriga belopp...
    Kram!
    PS. jag ska maila dig. snart.

    SvaraRadera
  5. De är så proffsiga i riktiga underklädesbutiker och det är värt de dyra kronorna. Och va härligt för dig! Grattis eller vad man säger :)

    SvaraRadera
  6. Ååå vad härligt det låter! Tänker tillbaka och minns den goa känslan.

    SvaraRadera
  7. WOW vilken känsla!
    SÅÅÅ rätt :))

    SvaraRadera
  8. Kajsa - ja, jag känner också att jag börjar älska att handla underkläder. Ska nog göra det lite oftare.

    Hälsingemamman - din tid kommer vännen. Njut av din mage nu! Och ja, vi kanske skulle höras och boka en tid framöver, vi vill gärna komma och hälsa på. Saknar er ju!

    Fröken Blund - ja, jag börjar bli frisk nu, så till nästa vecka borde vi kunna ses tycker jag. Vi hörs om det. Kram

    C- även du har slagit på stort, härligt att höra. Och jag väntar på mejl då ;)

    Annika - ja, vad säger man ;) Men grattis känns bra. Jag säger det till mig själv varje morgon när jag tar på mig de där fina underkläderna. Faktiskt.

    Kristina - kanske dags att du får ge dig ut och shoppa lite snart så att du får känslan ännu lite närmre

    Ingela - eller hur! Härligt!

    SvaraRadera
  9. Vad härligt att du känner så om din kropp. Vad bra att du unnade dig nytt,

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  10. herlig! Er selv i ferd med å avvikle ammingen til min lille datter og kan ikke vente til kroppen blir normal igjen. Har prøvd å handle undertøy men ingenting passer, så jeg får nok vente noen uker til. Det skal bli så utrolig deilig å kjenne seg feminin og sexy igjen.

    SvaraRadera
  11. Mammaxtre - ja, det känns alltid bra att unna sig något nytt ibland. Ha en bra dag du också!

    Anonym - ja, det där är viktigt, att få känna sig som kvinna igen och inte bara en ammande mamma. Hoppas att du hittar fina underkläder sedan. Och lycka till med att sluta amma.

    SvaraRadera
  12. Jag har också tänkt att jag ska ge mig en ordentlig ny BH när jag slutar amma. För att det kommer behövas och som lön för väl utfört arbete :)

    SvaraRadera
  13. Eva - absolut, det är ju det minsta brösten är värda, efter all amning!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!