onsdag, april 14, 2010

"Nästa gång vi ses bjuder jag på en flaska champagne"

Jag fick en invit häromdagen. Halvt på skämt. Halvt på allvar. Åtminstone kändes det så för mig. Mannen i fråga kanske var väldigt skämtsam eller fullt allvarlig.
Snygg är han i alla fall. Och äldre.

Det är ett mönster som finns i mitt liv. Både de äldre männen och inviterna. Skillnaden nu är att jag inte slukas upp av dem. Jag behåller mig i det som är jag. Mitt värde.

Men en liten del av mig lockas ändå av den där champagnen som han ville bjuda mig på. Att få lite flärd och flört i allt småbarnkaos. Att få fly en stund och vara i något annant. Vara någon annan.

Men - jag vet vad som är vikigt i mitt liv. Den här gången vet jag verkligen det.

10 kommentarer:

  1. Det är skönt att känna sig smickrad och lockad, men känslan övergår gärna i något mycket obehagligare om man följer den. Så njut av känslan att vara attraktiv och efterfrågad,men tänk mer än en gång innan du ger dig in i något.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. oj, nej jag ska inte ge mig in i något, det är inte det jag menar med mitt inlägg (gud, tror alla det nu månne?) Jag menade bara att det finns en liten del i mig som är lockad av lite flärd och flört, men med det menar jag inte otrohet.
    Vill jag förtydliga. Verkligen.

    SvaraRadera
  3. Ett kvitto på att du fortfarande är en attraktiv kvinna kan jag tro.

    SvaraRadera
  4. Komplimanger kan man aldrig få för många av. Slicka i dig bara och njut av att vara en attraktiv och åtråvärd kvinna. Kram!

    SvaraRadera
  5. Det är väl underbart att få komplimanger. Ta dom till dig och jag förstår så väl att du vill ha lite flärd emellanåt. Ta ett glas champagne då och då ändå :) kram

    SvaraRadera
  6. Underbart. spännande. och så himla skönt att du landat i det där. att liksom stanna vid tanken.
    jag var nämligen oxå sån. som slukades förut. och det är fan jobbigt. att slukas. för ibland vill man inte det. oftast (och speciellt nu) så vill man bara ta den där komplimangen. spara den i hjärtat. som lite extra cred. eller nåt. och nej. jag uppfattade inte ditt inlägg som att du funderade på att inleda nåt hahahahaha.
    nu kommer jag att vara borta tillåfrån två veckor. sen du yogamamman. sen är det fanimig dags. Gateau behöver oss.
    //kram!

    stor kram till dig.

    SvaraRadera
  7. Inte konstigt alls! Det är klart man lockas av champagnen och flärden... Tror jag de allra flesta gör. Men du vågar skriva om det. Härligt!!!

    Kram frida

    SvaraRadera
  8. Mammaxtre -ja, kanske är det ett kvitto. Eller bara ett önsketänkande. Jag vet inte.

    Hälsingemamman- men sen är det det där med att tro på det, jag kan nog inte riktigt förlika mig med tanken på mig själv som attraktiv och åtråvärd.

    Annika - ja, det är det som är bra med hela den här grejen, att jag inser att jag är jäkligt sugen på champagne, men att jag hellre dricker den med någon annan än den där mannen

    Fröken blund - att slicka i sig komplimanger är bra. Att slukas är mindre bra. Tänk att vi är så lika ändå, du och jag.
    Och du, jag hörde Gateau viska våra namn när jag cyklade förbi där idag. Det saknar oss. Vi fattas. Men vi fattar att vi måste dit. Njut av ön. Den stora. Så blir jag kvar här, på den lilla och väntar på dig. Kram

    Snor och glamour - ja, jag vågar skriva om det. Och jag lockas alltid av champagne. Lite extra sådär..

    SvaraRadera
  9. Allt handlar om balansen. Och kanske är det just när man travar omkring bland ganska mycket oextravaganser som man känner sig lite lockad. Och, ey, vem blir inte lite lockad av vackra män och champagne? Det är ju trevligt att veta att det finns därute, men det är långt ifrån att ge sig in i det. Och det är en så skön känsla det där, att känna att det lockar lite, men veta precis vad man vill ha och att det inte är det.

    SvaraRadera
  10. Anna - japp, jag håller med. Balansen är viktig. Och att faktiskt leva ut lite av den där längtan, att köpa champagne och dricka med sin egen man. Till exempel.Tack för kommentar

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!