onsdag, maj 12, 2010

Skärgårdshelg

Det finns en ö i ytterskärgården.
Det är vår ö.
Den med de där tre husen på den stora tomten och havet strax nedanför.

Vi tillbringar långhelgen här.
Jag, mannen och barnen.
Och så en hel del andra i den stora familjen som jag tillhör.
Men det spelar inte så stor roll. ¨

Huvudsaken är att vi, just vi, vi fyra, får vara tillsammans i många, långa, soliga och roliga dagar. För gudarna ska veta att vi behöver det. Mer än någonsin. För det har inte varit så många, långa, soliga och roliga dagar på sistone.

Men börjar vi. Och ikväll smygfirar vi med ekologisk vit kall Chardonnay, mannen och jag.

6 kommentarer:

  1. Tack för din värmande kommentar på min blogg. Jag vet att du skulle ta mycket bra hand om mig om du bara fanns här. Jag hoppas ni får en underbar helg tillsammans! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får det härligt. Inte så himla soligt hela tiden kanske, men säkert bra ändå.

    SvaraRadera
  3. Låter helmys...njut i stora drag!

    SvaraRadera
  4. Åh det låter fint. Chardonnay och skärgård, kan inte bli fel! Kram!

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt det låter. Hoppas att ni fick en härlig helg! Här har det varit häll-regn hela helgen men mysigt ändå tillsammans med familjen. Kram!

    SvaraRadera
  6. Mitt liv precis som på film - och snart ses vi ju, igen. Har du fått svar av L, kommer hon? Kram, kram

    Kajsa - tro det eller ej men solen var framme större delen av helgen. Heja!

    Toril - det har jag försökt göra, verkligen! Tack för hälsning

    Annika - Skärgård och Chardonnay-kombinationen är oslagbar. Nästan.

    Sanna - en härlig helg blev det, tack!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!