onsdag, december 08, 2010

Dag 18 – En födelsedag att minnas

Det handlar mycket om favoriter. Favoritminnen och favoritfödelsedagar (ja, om jag ska följa den ursprungliga listan). Jag kan inte rangordna på det sättet. Alla minnen och alla födelesdagar har sin alldeles egna speciella känsla.
Så det blir en födelsedag jag minns lite extra istället.

Och det var när jag fyllde 35. Jag hade bjudit in vänner och familj på mingel hemma i vår 30-talslägenhet. Det var bubbel och snittar och trevligt umgänge och glada skratt.
Men det fanns en alldeles särskild anledning till att det var lite sådär extra trevligt. Och det var att det var min första födelsedag som mamma. Med mig på armen (eller i någon annans famn) fanns sju månader gamla Signe.
DET är en födelsedag att minnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just din tanke, den är viktig!