lördag, juli 09, 2011

Tacksamhetsalfabet (och vad jag gillar) - H


Husen. För att jag äger två stycken. Just nu ligger den största förälskelsen hos sommarhuset medan radhuset mest kantas av lite frustration över att det är så mycket jag vill göra och att jag inte har de pengarna, just nu.

Hjärnan. För att den är så finurlig och klok och ibland sätter kärleksfulla krokben för mig.

Hav. För att det doftar frihet

Hälsingland. För att det är en ny kärlek. Otrolig natur, och så det där sommarhuset då, vid den där magiska lilla sjön som jag blickar ut över från ägorna.

2 kommentarer:

  1. Det var en svår bokstav. Hjärnan och hav håller jag ju med om. Hjärnan är ju inte bara finurlig, den har en otäck sida också - tänker då på min arbete, lika charmigt som otäckt. Lägger till mitt hus som jag tycker väldigt mycket om och så mig själv... och andra som heter så... Kram H.

    SvaraRadera
  2. H - ja, jag borde ha haft med dig under H. Men jag har buntat ihop er alla under V. Så - håll ut :)
    Kram och tack för att du hänger med i min alfabetsresa

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!