torsdag, juli 21, 2011

Tacksamhetsalfabet (och vad jag gillar) - N

Näsan. För att jag andas genom den. Både in och ut. Det är det som är medveten andning och som jag är utbildad andningsinstruktör i. En ny distanskurs i just medveten andning påbörjas den 8 augusti och vill du redan nu anmäla dig till den går det bra på stillatankar@gmail.com. Eftersom kursen är på distans kan du befinna dig varsomhelst och du bestämmer också själv när du vill vara med. Kursen är upplagd via en unik blogg samt genom coachning på mejl. Mer info finns på min hemsida.

Nagellack. För att det gör att jag känner mig lite extra fin när jag yogar och använder mina fötter och händer mycket. Jag använder genomskinlig lack eller blekrosa på fingernaglarna och den ena galna färgen efter den andra på tånaglarna (just nu - gul)

Neti. För att det är viktigt att göra rent näsan inom yogatraditionen. Jag använder en näskanna och sköljer med kroppstempererat saltvatten. Gör underverk för täppta näsor, oavsett om man har en förkylning eller ej.

4 kommentarer:

  1. Åh! Jag älskar att läsa ditt tacksamhetsalfabet, så bra ide! Är lite besviken dock att du inte skrev till mig under E, mohahaha :)
    Förresten så skrattade jag så att jag fick ont i kinderna av Siri när hon letade efter handdukar...så väldigt väldigt roligt. på dagis i höst kommer hon att berätta att ni har dåligt med såna i ert badrum...jobbigt. :) Stor sommarkram till dig, och jag filar på mitt sommarinlägg fortfarande. Det går trögt. Kram!

    SvaraRadera
  2. Fröken blund - jag lovar, du kommer definitivt att finnas med under V, håll ut bara ;)
    Och ingen stress med inlägg. Kommer det så kommer det. Tanken är att det ska finnas glädje i det, inte prestation. Kram

    SvaraRadera
  3. Har svårt att hitta något på N. Nyköpingsdejterna... Kram H.

    SvaraRadera
  4. H - Nyköpingsdejterna borde verkligen ha funnits med här, det har du helt rätt i. Kram

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!