lördag, augusti 06, 2011

Att öva tålamod (erbjudande om kurs)

Jag här hemma igen. I stan. På ön där jag bor.
Fem veckor har jag varit på resande fot, mer eller mindre.
De allra flesta dagarna har tillbringats i huset i Hälsingland. Vårt nya sommarhus.
De allra flesta dagarna har jag varit själv med barnen. Maken hade bara två veckors semester.
Det har tärt på mitt tålamod. Ibland mer. Ibland mindre.
Med incidenter som nedkräkta bilar, spräckta överläppar, fall från sängar och varudiskar, trasig vattenpump, megastopp i avlopp, ett hus överfullt med svärmande flygmyror och allmän trots och syskonslagsmål har jag övat på att behålla lugnet och vara i nuet. Ibland med lyckat resultat. Ibland med mindre lyckat.

Men överlag slår det mig att jag har ett sjuhelsikes tålamod med barnen. Betydligt starkare än vad jag någonsin trodde att jag skulle ha. Jag är liksom inte känd för att vara särskilt tålamodig, åtminstone var jag inte det när jag växte upp. Men så hände något - jag började yoga och meditera, blev mamma och äldre, gick utbildningen till samtalsterapeut/coach och övade, övade övade.
För tålamod är övning. För mig. Varje dag.
Det fina är dock att det går att öva.

Jag får en hel del frågor, funderingar och önskemål om tips från er om just tålamod. Därför kickar jag igång min höstkursaktivitet med just en kurs i att förbättra sitt tålamod. Det är en distanskurs viket innebär att du kan befinna dig var som helst och själv väljer hur mycket eller lite du vill engagera dig i kursen.

Distanskurs "Förbättrat tålamod"

Upplever du att du tappar tålamodet mer än vad du skulle vilja? Ger det dig dåligt samvete?

Vi är många som skulle vilja vara mer coola i vårt föräldraskap, i vårt arbetsliv eller med vår partner.

Med kursen Förbättrat tålamod får du enkla verktyg, tips, råd och övningar som hjälper dig på vägen mot ett bättre och starkare tålamod.

Du får tillgång till en unik blogg (där texter, information och övningar publiceras), en sluten Facebookgrupp (där vi kan dela erfarenheter, tips och tankar) samt veckovis coachning av mig (via mejl och/eller telefon). Bor du i Stockholm kan du byta ut det mot personliga möten). Du förväntas också öva hemma.

Kursinnehåll:
Vad är tålamod för dig?Vart är du på väg, dvs vilken målbild har du?
Att jobba med acceptans
Delpersonlighetsarbete
Andningsövningar
Meditationsövningar
Mindfulness

Kursen är 6 veckor och startar måndagen den 15 augusti.


Pris för hela kursen är 750 kronor* I det ingår även en Andningstränare (Relaxator, värd 290 kronor exkl moms).För anmälan eller vidare information, mejla mig på stillatankar@gmail.com.

Varmt välkommen!

*Är du en early bird och anmäler dig inom tre dagar betalar du 650 kronor.

3 kommentarer:

  1. Det här med tålamot är det fler än småbarnsföräldrar som behöver öva, verkligen...

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Underbart med en kurs i tålamod! Jag känner också att jag får öva mitt tålamod varje dag, yogan gör det enklare på något sätt.

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera
  3. Hälsofokus - absolut, vi är många härute som behöver öva, i oliak sammanhang.

    Viralila - övning ger färdighet, eller hur är det man brukar säga?
    Kram tillbaka

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!