fredag, februari 03, 2012

Ropar hipp, hipp hurra...

...och andas lite extra medvetet idag.
För tidningen Hälsa har utsett den 3 februari till Andningens dag samtidigt som de tycker att alla dagar ska vara Andningens dag. 
Att jag också tycker det är föga förvånande. 

Så jag stämmer in i hurraropen och tar några extra djupa andetag samtidigt som jag tipsar er om att läsa vidare på Hälsas webb (det finns både fina texter och videos att inspireras av). 

Och dagen till ära bjuder jag även in till årets första kurs i medveten andning. Den startar måndagen den 13 februari, är på distans (så du kan befinna dig precis var som helst) och kostar, om du anmäler dig idag (som en extra hyllning till Andningens dag), endast 500 kronor (ordinare pris efter idag är 650 kronor). Vill du veta mer kan du läsa här. Och anmälningar tar jag kärleksfullt emot på stillatankar@gmail.com


Ni som redan gått kursen och har en Relaxator får gärna vara med igen, för en uppdatering. Då betalar ni endast 200 kronor. Har du varit med men saknar Relaxatorn betalar du 320 kronor.


Vill du ge dig själv en extra helgboost så rekommenderar jag följande medvetna andning

Sätt dig bekvämt tillrätta
Ta kontakt med din andning
Känn hur du andas in och hur du andas ut
Observera andningen utan att värdera den
Vill du kan räkna dina andetag
Andas in och räkna till ett
Andas ut och räkna till ett
Andas in och räkna till två
Andas ut och räkna till två
Fortsätt så
Skulle tankar störa dig - vänd varsamt tillbaka till din andning och börja om med räkningen
Sitt så länge som du känner dig bekväm med övningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just din tanke, den är viktig!