fredag, april 20, 2012

Den börjar idag - min yogautbildning

Tidigt, tidigt i morse åkte jag till shalan och var den allra första där. Jag satte på värmen, tände ljus, kokade te och rullade ut min yogamatta.
Sedan var vi sex stycken yogisar som andades tillsammans. Men utan justering och assistering eftersom både yogafröknarna var bortresta. Och jag kan ännu inte assistera/justera. Eller i vissa asanas kan jag det, men jag vill inte göra det på mysorenivå. Däremot ville vi hålla shalan öppen för de som ändå ville komma och göra sin self-practice.

När jag sedan hade yogat klart och gjort mig morgongröt hittade jag den där fina lappen från en av yogisarna. Sådana saker gör mig lite extra glad.
En annan sak som gör mig väldigt glad idag är att jag börjar min utbildning i eftermiddag. Jag ska leva och andas yoga hela långa härliga helgen. Jag ser mest fram emot att träffa de andra och att också sitta i ett hörn och titta på när andra yogar. Ljuvliga helg.

Dessutom har mejlet om min företagsyoga gått ut nu. Håller därför tummar och tår för att vi blir ett härligt yogagäng varje onsdagsmorgon.


10 kommentarer:

  1. Hoppas du får en riktigt fin yogahelg!

    SvaraRadera
  2. Åh va kul med din utbildning!! Den ska jag gå nångång... Det blir säkert underbart på alla sätt!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den här utbildningen känns det som att jag kan rekommendera. Varmt. Och det är flera som går utifrån landet, vilket jag gillar, att de ändrat upplägget så att det funkar för de flesta

      Radera
  3. Så fint. Vilken fin start på dagen. Vad roligt med din utbildning. Ha en riktigt bra helg!

    SvaraRadera
  4. Underbart! Hoppas att du får en underbar och lärorik helg. Kram

    SvaraRadera
  5. hoppas du haft en finfin helg du härliga yogamamma :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dem har varit SÅ jävla bra. Ursäkta att jag svär (ja, jag vet att du kan ta det, men ändå). HELT magic :)

      Radera
  6. Hoppas helgen blev allt du önskade och mer ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. PRECIS så har den varit. Allt jag önskat och lite mer ändå. Åh...yoga..

      Radera
  7. Och tack alla som tänker på mig!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!