måndag, april 23, 2012

Ögonblickslycka

Efter att ha levt och andats yoga i tre dagar klev jag av tunnelbanan vid Stora Mossens tunnelbanestation i söndags eftermiddag.
Jag hade parkerat bilen i närheten och kände mig uppfylld av alla nya insikter och fina människor jag träffat.
Av misstag gick jag in i en man bredvid mig och efter att ha bett om ursäkt och mötts av ett leende och "ingen fara" så fastnade min blick på den där displayen över när nästa tåg kommer. "Hässelby strand 3 minuter" stod det på den. Bara sådär. Med gula bokstäver och siffror. Inget särskilt alls. Men precis i den stunden, när mina ögon fastnade på den skylten så var det som en varm stöt i hela kroppen. En stöt som fick mig att stanna till, precis där och då, och bara le, med hela kroppen. Jag brukar kalla den känslan för ögonblickslycka. Den är stark, intensiv och speciell. Det är lite som med yoga, den går inte att beskriva, den måste upplevas.

Jag blev stående där, ett tag, säkert med ett fånigt leende på läpparna och många undrade nog vad det var med Hässelby Strand 3 minuter som var så fint.

Och allt var fint. Allt är fortfarande fint. Starten på min yogautbildning motsvarade mina förväntningar. Och ännu mer.
Tänk att jag gör det  nu - blir yogafröken. Sakta men säkert.

5 kommentarer:

  1. åh...jag vet vad du menar. och ibland så tror jag...att det kanske är den, som liksom är meningen med hela alltet...så fin är den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, så är det nog. Den där ögonblickslyckan, den är fin den :)

      Radera
  2. Vilket vackert ord! Både innehållsmässigt och som ord betraktat.
    Och ja, det går ju inte att låta bli att undra om just Hässelby strand väcker ovanligt positiva känslor eller om det är nån helt annan association. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar ordet. Mycket. Hoppas att det finns små stunder av ögonblickslycka även i ditt liv.

      Radera
  3. Just nu är ju det som räknas, och känslan på att vara på väg mot ett mål är ju inte fy skam... härligt!

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!