tisdag, april 03, 2012

En dag att göra vad jag vill

Jag fick en dag över idag.
En dag utan klienter.
En dag  utan några egentliga planer alls.
Jag sov längre än på länge eftersom jag bestämt mig för att vila från yogan några dagar.
Sedan åt jag frukost med mina barn och lämnade dem på dagis, något jag vanligtvis inte gör (eftersom det är mannen som gör det medan jag hämtar på eftermiddagen).
Och nu sitter jag här, med en stor kopp kaffe, och känner att jag kan lägga upp dagen precis som jag vill.

Och jag vill lägga fokus på vila och andning. Som jag nästan alltid gör när jag får tid över.
Det kommer att bli en lång promenad i skogen, men det kommer också att bli en del tvättning av kläder och packande inför den kommande påsksemestern. För det är också vila för mig, att lägga ut det på lite längre tid och inte stresspacka precis innan vi ska åka. Att prioritera är vila med andra ord. För mig.

Påsksemestern firar vi i Hälsingland. I en hel vecka ska vi elda i spisen, lukta på skogen, ta promenader och bara vara. När vi kommer tillbaka igen håller jag mitt allra första renodlade yogapass. Självklart ska du komma på det. Om du förhandsbokar betalar du bara hundra kronor. Och för det priset får du en skön balans av vila och energi, med mycket fokus på andning. Passar både den vane yogisen som  nybörjaren.

6 kommentarer:

  1. Vi åker också till Hälsingland, det ska bli underbart! Hade varit kul att komma på ditt yogapass, men på torsdagar repar jag med min orkester, något jag ogärna vill missa. Glad påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hälsingland är alltid underbart, visst?! Att repa med orkestern går så klart före min yoga, det förstår jag :) Men det blir fler tillfällen. Glad påsk kära du!

      Radera
  2. Njut andetaget och ledigheten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina NIna. Hoppas att du haft fina dagar

      Radera
  3. Såna spontanlediga dagar blir oftast de bästa, när man inte hinner planera in en massa måsten.

    Ha en riktigt skön påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jenny, hoppas att din påsk varit fin

      Radera

Tack för just din tanke, den är viktig!