lördag, augusti 11, 2012

Sista dagen i Hälsingland (och att funka bäst när det gäller som mest)

Det är vår sista kväll här. I Hälsingland.
Det är vemodigt och känns ända in i själen.
För visst är det nästan alltid så, att vi vill ha mer semester än vad vi egentligen har.
Det finns alltid något vi saknar att vi inte hann. Något vi längtat efter.
Så är det även för mig.
För vi har jobbat för mycket den hör sommaren. Med sommarhuset. Och haft en del otur med det. Saker som tagit längre tid än vi trott, saker som gått sönder. Jag är en relativt ny husägare. Har bott i lägenhet och i city sedan jag var liten. Radhuset på ön var mitt allra första hus. Sommarhuset mitt andra. Så allt som har med praktiska saker att göra är helt nytt för mig. Och då tar det oftast lite längre tid. Min man är dock van husägare men med det inte sagt att han är särskilt händig.
Men vi funkar bäst när det gäller som mest. Vi har slitit. Vi har förbannat, hjälpts åt och skrattat tillsammans åt eländet.

När det sedan blivit f ö r mycket har jag tagit min tillflykt till skogen.
Så även idag. Så kvällens middag bestod till största delen av ljuvliga kantareller.

Skål Hälsingland, och tack för den här tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just din tanke, den är viktig!